Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC se stěhuje z Kentucky do Texasu. Tento stát řízený republikánským guvernérem láká firmy na nižší daně a dobré podmínky pro podnikání. O stěhování sídla společnosti informoval mateřský podnik Yum Brands. Politování nad rozhodnutím vedení vyjádřil podle agentury AP guvernér státu Kentucky Andy Beshear. Připomněl, že firma dříve známá jako Kentucky Fried Chicken v Kentucky vznikla a je synonymem jejího kulturního dědictví.
Podnik se přestěhuje z Louisville v Kentucky do Plana v Texasu. Rozhodnutí společnosti Yum Brands je součástí plánu mít dvě sídla pro své hlavní značky - KFC a Pizza Hut budou sídlit v Planu, zatímco Taco Bell a Habit Burger & Grill zůstanou v Irvine v Kalifornii.
„Jsem tím rozhodnutím zklamán a věřím, že zakladatel společnosti by byl zklamán také,“ uvedl Beshear. „Název podniku začíná na Kentucky a při prodeji svých výrobků firma propagovala dědictví a kulturu našeho státu,“ uvedl guvernér Beshear, který je z Demokratické strany.
Počátky společnosti KFC v Kentucky sahají do třicátých let 20. století, kdy její zakladatel plukovník Harland Sanders začal prodávat smažené kuře na čerpací stanici v Corbinu. Dnes je Sandersova tvář vyobrazena na výlohách více než 24 tisíc restaurací KFC ve více než 145 zemích a teritoriích po celém světě včetně České republiky, kde firma začala působit v roce 1994.
Americký řetězec s rychlým občerstvením Popeyes plánuje v Česku do roku 2033 otevřít 60 restaurací. Aktuálně má v Praze a ve Středočeském kraji tři, v následujících měsících otevře pobočku v Brně a další pobočky v hlavním městě. První restauraci v Česku řetězec otevřel před rokem na pražském Václavském náměstí.
Fastfood Popeyes chce v Česku otevřít 60 restaurací
Zprávy z firem
Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.
Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s
Zprávy z firem
Téměř polovina Čechů obědvá přímo v kanceláři a do firemních jídelen jich chodí jen pětina, ukazuje nový průzkum společnosti In Catering. Do restaurací chodí přibližně desetina Čechů a při výběru místa jsou nejdůležitějšími faktory kvalita jídla a cena, přičemž nejsilnějším motivátorem pro změnu oblíbené restaurace jsou akční ceny a slevy.
Češi šetří. Obědvají v kanceláři, fastfoody a restaurace jsou na ústupu
Zprávy z firem
Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.
Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.