Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně

Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně
KFC, užito se svolením
 ČTK

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC se stěhuje z Kentucky do Texasu. Tento stát řízený republikánským guvernérem láká firmy na nižší daně a dobré podmínky pro podnikání. O stěhování sídla společnosti informoval mateřský podnik Yum Brands. Politování nad rozhodnutím vedení vyjádřil podle agentury AP guvernér státu Kentucky Andy Beshear. Připomněl, že firma dříve známá jako Kentucky Fried Chicken v Kentucky vznikla a je synonymem jejího kulturního dědictví.

Podnik se přestěhuje z Louisville v Kentucky do Plana v Texasu. Rozhodnutí společnosti Yum Brands je součástí plánu mít dvě sídla pro své hlavní značky - KFC a Pizza Hut budou sídlit v Planu, zatímco Taco Bell a Habit Burger & Grill zůstanou v Irvine v Kalifornii.

„Jsem tím rozhodnutím zklamán a věřím, že zakladatel společnosti by byl zklamán také,“ uvedl Beshear. „Název podniku začíná na Kentucky a při prodeji svých výrobků firma propagovala dědictví a kulturu našeho státu,“ uvedl guvernér Beshear, který je z Demokratické strany.

Počátky společnosti KFC v Kentucky sahají do třicátých let 20. století, kdy její zakladatel plukovník Harland Sanders začal prodávat smažené kuře na čerpací stanici v Corbinu. Dnes je Sandersova tvář vyobrazena na výlohách více než 24 tisíc restaurací KFC ve více než 145 zemích a teritoriích po celém světě včetně České republiky, kde firma začala působit v roce 1994.

Fastfoodový řetězec Popeyes chce v ČR do roku 2033 otevřít 60 nových restaurací

Fastfood Popeyes chce v Česku otevřít 60 restaurací

Americký řetězec s rychlým občerstvením Popeyes plánuje v Česku do roku 2033 otevřít 60 restaurací. Aktuálně má v Praze a ve Středočeském kraji tři, v následujících měsících otevře pobočku v Brně a další pobočky v hlavním městě. První restauraci v Česku řetězec otevřel před rokem na pražském Václavském náměstí.

Přečíst článek

Fastfood Wendy’s

Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s

Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.

Přečíst článek

Svíčková je nejoblíbenějším českým jídlem

Češi šetří. Obědvají v kanceláři, fastfoody a restaurace jsou na ústupu

Téměř polovina Čechů obědvá přímo v kanceláři a do firemních jídelen jich chodí jen pětina, ukazuje nový průzkum společnosti In Catering. Do restaurací chodí přibližně desetina Čechů a při výběru místa jsou nejdůležitějšími faktory kvalita jídla a cena, přičemž nejsilnějším motivátorem pro změnu oblíbené restaurace jsou akční ceny a slevy.

Přečíst článek

Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost

Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme