Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Studenti z Česka dobyli svět designu. Získali prestižní mezinárodní ocenění

Studenti z Česka dobyli svět designu. Získali prestižní mezinárodní ocenění
Jonas Hartz ©️ C-IDEA Design Award
 nst
nst

Trojice studentů z Česka získala bronzové ocenění v mezinárodní designové soutěži za projekt návrhu vizuální komunikace pražského rekreačního centra Žluté lázně.

Studenti Jakub Kula, Anna Hoshurenko a Valerija Fleissigová a také zaměstnanci marketingové agentury Notigo Agency uspěli v konkurenci 1016 účastníků z 38 zemí. Mezinárodní porota grafické soutěže The 2023 C-IDEA Design Award složená ze 48 uznávaných designérů a pedagogů ocenila jednoduchý, přesto atraktivní design, který dokázal propojit všechny rozmanité aktivity, které pražský rekreační areál Žluté lázně nabízí, do jedné ucelené grafiky.

 

Účastníci soutěže, jejíž aktuální ročník už zná své vítěze, měli vytvořit designovou práci na libovolné téma anebo se zaměřit na vodní živly. Skupina mladých nadějných designérů z Česka zvolila vlastní téma a v soutěžní kategorii Vizuální komunikace se rozhodla zpracovat právě projekt Žluté lázně.

Práci musel tým přizpůsobit tomu, že se jedná o velmi různorodé a aktivitami napěchované místo. V grafice si její autoři pohráli s názvem areálu a z jeho diakritiky vytvořili prvek, který výrazně doplňuje zdánlivě prostý text. Hravost doplnili ilustrovanými postavičkami vymyšlenými tak, aby představovaly nejrůznější činnosti, které je možné ve Žlutých lázních dělat. Z barev použili kombinaci oranžové a tyrkysové, a zároveň kontrastní černou a krémovou pro zachování jednoduchosti. Co se týče struktury designu, vybrali systém bloků, které lze jednoduše kombinovat s dalšími grafickými prvky, obrázky či ilustracemi.

Grafické prvky diakritiky použité v logu Žluté lázně mají symbolizovat řeku Vltavu a sociální vazby, které areál přináší. Jejich práce nebyla jen o nápaditém logu. Zpracování projektu zahrnovalo také prezentaci, reprezentační video, plakáty a především merch, který obsahoval například trička, samolepky či lehátka. Na merch se dostalo jak logo, tak postavičky, a dokonce i diakritika, ze které udělali poutavý vzor.

Oceněná grafika rekreačního centra Žluté lázně Notigo, užito se svolením

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Vítěz ceny Reborn Design - Motmal deodorační eko puky od Václava Matyáše

Difuzér, eko puky, frisbee i hodiny. Ceny eko-designérské výzvy Reborn Design 2024 vyhlášeny

Přečíst článek
Doporučujeme