Suchej únor selhal, prodej alkoholu někde meziročně stoupl
Zájem o alkoholické nápoje u příležitosti akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, v obchodech zpravidla výrazněji neklesl. Letos poptávka po alkoholu u některých prodejců naopak mírně vzrostla. Vyplývá to z informací obchodů s potravinami, prodeje alkoholu ovlivňuje spíše počasí a svátky.
Řetězec Billa v únoru prodal více piva, vína, sektů i lihovin než loni stejnou dobou, řekla mluvčí Dana Bratánková. Alkoholu firma prodá nejvíce v období Vánoc a před silvestrem.
Stále populárnější akce „Suchej únor“ představuje stále větší problém pro prodejce alkoholu. Ať už se jedná o hospody či hypermarkety. Kvůli existenci akce, při níž se Češi na celý druhý měsíc roku (a někteří i na déle) vzdávají konzumace alkoholických nápojů, přicházejí totiž prodejci alkoholu o stále méně zanedbatelnou část svých tržeb. Letos lze jejich ztrátu způsobenou akcí „Suchej únor“ vyčíslit na zhruba půl miliardy korun, upozorňuje hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.Lukáš Kovanda: „Suchej únor“ letos připraví prodejce alkoholu o 750 milionů. Češi i tak za alkohol rekordně utráceli
Názory
Vyšší zájem o alkohol měli v únoru proti minulému roku také zákazníci Penny Marketu, v případě vína a lihovin byl nárůst dvacetiprocentní, řekl mluvčí Tomáš Kubík. „I pokud některý ze zákazníků takzvaný suchý únor dodržuje, může si alkohol během měsíce zakoupit a zkonzumovat ho později,” doplnil.
Proti lednu měl e-shop Košík.cz o šest procent vyšší prodeje piva a ciderů, uvedl mluvčí František Brož. Meziročně byl podle něj vyšší zájem o alkohol na den svatého Valentýna.
Zájem neklesá
„V souvislosti s akcí Suchej únor jsme u prodejů alkoholu nezaznamenali žádné významné výkyvy,” řekl Tomáš Myler, mluvčí největšího řetězce Lidl. Zájem o alkoholické a nealkoholické nápoje se podle něj mění spíše podle sezony, piva a limonády jsou například oblíbené v létě, uvedl. Vyjma Vánoc jdou podle něj lihoviny na odbyt především o Velikonocích.
Investice do luxusního a vzácného alkoholu lákají v poslední době mnohé sběratele. Jeden z nich koupil na aukci prestižní síně Sotheby´s mimořádně vzácnou láhev whisky Macallan, jednu ze dvou na světě, za čtvrt milionu dolarů (asi 5,56 milionu korun). Čím je tak vzácná?Panák whisky za 370 tisíc? Sběratel koupil vzácnou láhev značky Macallan, jednu ze dvou na světě
Enjoy
Na e-shopu Rohlik.cz byla v únoru poptávka po alkoholu přibližně na stejné úrovni jako loni, uvedla mluvčí Denisa Morgensteinová. Zákazníci podle ní nejčastěji nakupují pivo, víno nebo prosecco. V únoru na Rohlik.cz proti předchozím měsícům narostly například prodeje nealkoholických vín, stát za tím však mohou i slevové akce, které firma zavedla, uvedla Morgeinsteinová.
„Žádné mimořádné snížení zájmu o alkoholické nápoje u zákazníků nepozorujeme. Vidíme ale rostoucí zájem o nealkoholické alternativy prosecca, šumivých vín, aperitivů či piva včetně těch ochucených,” řekl mluvčí Albertu Jiří Mareček.
Až půl miliardy dolarů (téměř 11 miliard korun) mohl ruský prezident Vladimir Putin vydělat v letech 2004 až 2019 z prodeje oblíbené vodky, která nese jeho jméno. Vyplývá to z informací, které zjistil a zveřejnil ruský investigativní web Projekt.Rusové se upíjeli k smrti. A Putin na jejich závislosti slušně vydělal
Politika
Na jednoho obyvatele České republiky připadla v roce 2021 podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) spotřeba 7,1 litru čtyřicetiprocentního alkoholu a 20,8 litru vína, v obou případech to byl meziročně mírný nárůst. Spotřeba piva na jednoho obyvatele předloni činila 135,4 litru, proti roku 2020 klesla o 4,5 litru, vyplývá z informací ČSÚ.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.