Tak to není za hubičku. Ferrari představilo nejdražší SUV světa. Jde na dračku
Italský výrobce supersportů na příští rok naplánoval revoluci. Ferrari Purosangue je jeho prvním počinem na poli rodinných vozítek a lze je označit za SUV. Firma však toto označení odmítá. Ostatně nejspíš by se tak vůz stal nejdražším sériově vyráběným SUV světa. Cena: 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun.
Ferrari pořád umí čeřit vody. V éře elektromobility se nezdráhá na příští rok představit nejnovější obří vůz s nařvaným dvanáctiválcovým motorem s výkonem skoro 800 koňských sil.
Ferrari Purosangue bude prvním vozem slavné italské značky soustředící se na sportovní vozy, který bude spadat do kategorie SUV nebo crossover. Napjatě očekávané vozidlo bude mít navíc čtyři dveře a bude určeno pro čtyři cestující.
Škoda Auto se plnou rychlostí řítí do elektrické budoucnosti. Během příštích pěti let investuje do elektromobility 138 miliard korun. To je čtyřnásobně víc, než s čím počítal původní plán. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Škoda Auto se řítí do elektrické budoucnosti. A investuje do ní horentní sumu
Zprávy z firem
„Prosím, hlavně tomu neříkejte SUV, protože to není SUV. Je to prostě Ferrari,“ prohlásil při představení vozu CEO Ferrari Benedetto Vigna.
Hit or miss?
Vigna se má stát mužem, který Ferrari vrátí na výsluní a značku navíc převede do věku elektromobility, respektive přesněji do věku po klasických spalovacích motorech. Přesto první zásadní vůz, který představil, má stále klasický spalovací motor. S cenovkou 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun navíc půjde o extrémně nákladnou hračku pro fajnšmekry.
Pro srovnání: The Rolls-Royce Cullinan SUV vyjde 351 tisíc eur, Lamborghini Urus 220 tisíc, model Bentayga od Bentley zhruba 190 tisíc eur. Porsche Cayenne pořídíte za „pouhých“ 75 tisíc eur.
I proto se řada odborníků právem ptá, zda nově představené Ferrari může vůbec uspět na trhu vozů, kde se přeci jen cení trochu jiné kvality.
Podle agentury Bloomberg však aktuálně italský výrobce registruje již více než 2000 závazných objednávek.
Automobilky v Česku vyrobily v prvním pololetí téměř 607 tisíc osobních aut, což je meziročně o 8,5 procenta méně. Díky silnému květnu a červnu ale umazaly dvojciferný pokles ze začátku roku. V samotném červnu produkce stoupla o 21,6 procenta na 125 374 vozů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.Situace s čipy se lepší, výroba aut postupně ožívá
Money
A marketingový ředitel Ferrari Enrico Galliera si pochvaluje sázku na plně spalovací motor. „Dlouho jsme o tom přemýšleli, ale nakonec jsem se rozhodli pro plně spalovací motor. Věříme, že naši zákazníci podobně jako my nechtějí dělat žádné kompromisy,“ prohlásil Galliera.
Elektrická budoucnost
Jinak ale Ferrari zkouší štěstí s alternativními pohony. Modely 296 GTB a SF90 Stradale nabízí s hybridním plug-in pohonem. Loni nový šéf Vigna představil ambiciózní plán, podle nějž by v roce 2026 mělo zhruba 60 procent nabídky Ferrari představovat vozy na hybridní nebo plně elektrický pohon. Do roku 2025 by přitom Italové měli představit první kompletní elektrovůz.
Mojmír Hampl je prozíravý ekonom. Ne nadarmo byl deset let viceguvernérem České národní banky. Když teď z pozice šéfa rozpočtové rady vlády vydá prohlášení, že vláda nedělá nic k ozdravení veřejných financí, těžko s tím polemizovat. Má pravdu.Dalibor Martínek: Zbytečná vláda. Nemá směr ani cíl
Názory
Třiaosmdesátiletý Yvon Chouinard, americký horolezec a podnikatel s outdoorovým oblečením, se vzdal své oděvní značky Patagonia ve prospěch organizací, které se podílejí na záchraně životního prostředí. Horolezec postavil miliardový byznys s outdoorovým vybavením. Teď veškerý zisk věnuje na záchranu přírody
Filantropie
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.