Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jeden „turek“ nestačí. Trendem u firem je lákat zaměstnance na kvalitní značky

Jeden „turek“ nestačí. Trendem u firem je lákat zaměstnance na kvalitní značky
Pixabay
 nst
nst

Káva je jednou z nejobchodovanějších komodit na světě. Její pěstování a zpracování zaměstnává přes sto milionů lidí a každou vteřinu se na planetě vypije více než 26 tisíc šálků kávy. Češi dosud nepatřili mezi kávové fajnšmekry a mnoho z nich si stále vystačí s tradiční tureckou kávou. Nyní se však trend mění. Ve firmách i domácnostech se prosazují moderní kávovary.

Zájem o kávy značek Dallmayr, Illy nebo Tchibo z kávovarů v podnicích stále roste. Jeden z předních dodavatelů Dallmayr například dodává své produkty i do kávovarů v prezidentské kanceláři. Ze známých celebrit si tuto kávu v minulosti oblíbil i věhlasný „slavík“ Karel Gott.

Pití kávy ovlivňuje funkci nadledvinek

Biohacking: Proč je káva zabiják spánku? Nabourává funkci nadledvinek. Pomoci může tyrosin

Pocit únavy, stres, deprese. V uspěchaném světě stále častější problém. A nevyvážená strava se na tom podílí významnou rolí. Naštěstí je výzkum látek, které mohou tělu pomoci zvládat vyšší zátěž, čím dál přesnější. Zkoumání aminokyselin, jako je například tyrosin, může lidem pomoci žít mnohem zdravěji a s menším stresem.

Přečíst článek

Podle distributorů kávy a kávovarů se z kávy nikdy nestane ryze fastfoodový produkt, protože potřebuje čas na správnou přípravu, který v rychlých občerstveních chybí. „Našimi zákazníky jsou velké firmy jako ČEZ, Bosch či DHL, kavárny, restaurace, ubytovací zařízení Volareza, ale i čerpací stanice. Provozujeme ´kávový´ catering na významných společenských událostech nebo při akcích na Pražském hradě, “ vypočítává generální ředitel společnosti Dallmayr v České republice René Sion.

Novinkou je „mobilní minikavárna“

Aktuálně rostoucím trendem ve firmách je budování oddechových koutků nebo zón pro relaxaci zaměstnanců. Do těchto míst tradičně patří popíjení kávy. Sion v této souvislosti přišel na myšlenku „mobilního cafédocku“, tedy pojízdné minikávárny, která v zasedacích místnostech, relaxačních zónách nabízí nápoj z kávovaru spolu s dalším občerstvením v miniledničce.

René Sion, ředitel společnosti Dallmayr Michal Nosek, Newstream

Růst spotřeby kávy v podnicích a restauracích ochromil covid-19, ale již se vrací k číslům před pandemií. „V roce 2019 jsme měli tržby 440 milionů korun, v průběhu pandemie tržby klesly o patnáct procent a loni jsme byli znovu na 440 milionech. Ale ziskovost se kvůli inflaci snížila," říká Sion s tím, že výpadek odběru kávy ve firmách během covidu částečně nahradila domácí spotřeba.

Vláda turecké kávy slábne

Obliba kávy z kávovarů ve firmách i domácnostech roste a stává se módou. Čeští pijáci však ještě stále před kvalitou filtrované kávy preferují tradičního „turka“ s lógrem. Barista Tomáš Fábera odhaduje, že kávu s lógrem pije více než polovina konzumentů.

„Na noc je ale turek naprosto nevhodný, mnohem lepší je slabá káva, jako kappuccino, či espresso," připomíná barista a dává další kávovou radu. Pro těhotné ženy je naprosto nevhodná káva bez kofeinu, protože obsahuje chemické látky potřebné k jeho odstranění.

Michal Perna
video

FreshStart s vynálezcem Kafánka Michalem Pernou: Směs kávy a cukru má nekonečně využití

Milovník kávy Michal Perna přišel před pár lety s nápadem, který je sice jednoduchý, ale jinde ve světě se nedělá. Spojil třtinový cukr a espresso. K této kombinaci začal přidávat různé příchutě, a tak vznikl Kafánek. Patentovaný český výrobek, který se hodí nejen do nápojů všech druhů ale i na vaření. Jakou kávu pijí Češi nebo co si Michal myslí o cibetkové kávě? Na to dá odpověď další díl série FreshStart.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

lesní ovoce

Biohacking: Červené a tmavé potraviny pomáhají v boji s efekty konzumace mikroplastů

Přečíst článek
Doporučujeme