Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Uzemnění A380 se prodražuje. Návrat do vzduchu vyžaduje spoustu práce

Airbus A380
Pixabay
Stanislav Šulc
sta

4500 člověkohodin nebo také deset vysoce kvalifikovaných inženýrů plně vytížených dva měsíce. Tak dlouho trvá příprava největšího letounu světa, aby se po dvou letech odstávky mohl vrátit do provozu, prozradil šéf aerolinky Qantas Airways.

Málokterý sektor utrpěl za pandemie tak velké ztráty jako letecká doprava. Doslova ze dne na den se zastavila většina leteckého provozu a vzkvétající multimiliardový byznys se zasekl bez vidiny návratu. V roce 2020 první odhady o návratu do normálu hovořily o roku 2023, nyní se očekává spíše někde mezi roky 2024 až 2026.

Jedním z hlavních poražených pak byly obří letouny A380, pro něž byla pandemie poslední ránou. Airbus již dříve uvedl, že je o největší dopravní letadla světa stále menší zájem kvůli rostoucím nákladům a měnící se globální přepravě lidí.

Martin Feč

Martin Feč: Private jetem se do Ruska dostanete. My to ale v žádném případě nenabízíme

Během pandemie obliba soukromých letů vzrostla, lidé se dostali do míst, kam by je běžné linky nedopravily, navíc se vyhnuli frontám a potenciální nákaze. Podle Martina Feče z brokerské společnosti Charter Advisory, která lety s private jety zprostředkovává, se tak cílová skupina této formy přepravy rozrůstá. „Už to není jen svět vlastníků firem, ale nově třeba i manažerů z korporátu,“ tvrdí.

Přečíst článek

Drahý návrat do služby

Většina existujících A380 tak byla uzemněna a čeká na návrat do služby. To se však může aerolinkám značně prodražit. Šéf australských aerolinek Qantas Airways agentuře Bloomberg prozradil, co takový návrat A380 znamená.

Je to zhruba 4500 hodin vysoce kvalifikované práce. Tedy téměř dva měsíce deseti plně vytížených inženýrů pracujících v Mohavské poušti,“ uvedl Alan Joyce. „Musejí vyměnit 22 kol, 16 brzd, zbavit se všech válců v motoru a hasicích přístrojů. A taky vše, co je na palubě, se musí vyměnit,“ doplnil CEO Qantas Airways.

Australské aerolinky vlastní 12 letadel A380, doposud byla všechna uzemněna. Jak se ale poptávka po dlouhých letech vrací na předpandemickou úroveň, A380 se budou postupně vracet do vzduchu.

„Teď do Vánoc jich stihneme uvést do provozu šest. Celkem to bude deset letounů, ale až do roku 2024,“ dodal Joyce.

Airbus A380 (ilustrační foto)

Milujete letadla? Kupte si část kultovního obřího Airbusu

Milovníci letadel dostanou šanci vlastnit kus jednoho z nejikoničtějších letadel světa – plně dvoupatrového Airbusu SE A380, největšího a nejprostornější dopravního letadla, které brázdilo oblohu do svého loňského konce. Jeho výrobce, společnost Airbus, pořádá od 13. října třídenní aukci asi 500 součástí „superjumba”, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Soukromé letadlo Tigera Woodse

Miliardáři si v době covidu zamilovali soukromé tryskáče. Poptávka bude i nadále stoupat

Dvouleté obavy z koronavirové epidemie přiměla řadu movitých lidí více využívat místo komerčních letů soukromých tryskáčů umožňujících izolaci od většího počtu lidí. A tento trend bude pokračovat i po skončení epidemie – nárůst poptávky po business jetech stoupne v následujících deseti letech o 15 procent, odhaduje společnosti Honeywell, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Angela Merkelová a Olaf Scholz

Německá zpravodajská služba tvrdí, že covid unikl z čínské laboratoře. Merkelová i Scholz to měli tajit

Přečíst článek
Doporučujeme