Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výrobce brýlí Ray Ban koupí od Vans značku Supreme. A se slevou

Supreme
iStock
 ČTK

Streetwearová značka oděvů Supreme po čtyřech letech znovu mění majitele. Za 1,5 miliardy dolarů (34,7 miliardy korun) ji koupí výrobce luxusních brýlí EssilorLuxottica. Dá za ni o 600 milionů dolarů méně, než za kolik ji v roce 2020 kupovala americká firma VF, která vlastní mimo jiné značky Vans nebo North Face.

Reklama

Francouzsko-italský výrobce luxusních brýlí EssilorLuxottica ve středu oznámila, že převezme od americké firmy VF za 1,5 miliardy dolarů (34,7 miliardy korun) značku streetwearových oděvů Supreme. Pro EssilorLuxotica jde o první akvizici oděvního podniku, připomíná agentura Reuters. Francouzsko-italský koncern také oznámil převzetí 80procentního podílu v německé společnosti Heidelberg Engineering, která se specializuje na diagnostická řešení a zdravotnické IT technologie pro klinickou oftalmologii. Hodnotu této transakce firmy nesdělily.

EssilorLuxottica očekává dokončení akvizice Supreme do konce letošního roku v závislosti na schválení příslušnými regulačními orgány. „Tento krok nám umožňuje soustředit se na značku, naše produkty a naše zákazníky,“ prohlásil zakladatel a šéf značky Supreme James Jebbia.

Zdroj deníku Financial Times obeznámený s obsahem jednání uvedl, že EssilorLuxottica původně expanzi do oděvního průmyslu neplánovala. Akvizice značky Supreme ale podle něj pro firmu představovala skvělou příležitost získat přístup k „jedinečné komunitě“ mladých spotřebitelů po celém světě.

Společnost VF, která vlastní mimo jiné oděvní značky Vans a North Face, firmu Supreme převzala za 2,1 miliardy dolarů (48,6 miliardy korun) v roce 2020. Oděvní značka vznikla v roce 1994.

Reklama

Skupina EssilorLuxottica vznikla v roce 2017 spojením italského výrobce brýlí Luxottica a francouzského výrobce čoček Essilor. Mezi nejznámější značky, které vyrábí, patří Ray Ban, Armani, Chanel, Prada a Persol. Do jejího portfolia patří také český výrobce brýlových čoček Omega Optix sídlící v Brandýse nad Labem.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Giorgio Armani oslavil devadesát. A čelí vyšetřování kvůli vykořisťování zaměstnanců

Králové luxusu Armani i Arnault čelí vyšetřování kvůli vykořisťování

Některé firmy ze skupiny Armani a některé firmy ze skupiny Dior ovládané koncernem LVMH vyšetřuje italský antimonopolní úřad kvůli možnému vykořisťování zaměstnanců v dodavatelském řetězci.

Přečíst článek

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Šampaňské pro vítěze a VIP, medaile od Maison Chaumet, obleky pro personál od Louis Vuittona. Největším sponzorem pařížské olympiády bude král luxusu Bernard Arnault a jeho impérium. Olympiáda se v Paříži koná po sto letech a takovou parádu sport asi ještě nezažil.

Přečíst článek

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Přečíst článek
Whisky SirDavis spoluvlastněná Beyoncé a LVMH

Nejbohatší Evropan ulovil Beyoncé. Slavná herečka udělala whisky pro Louise Vuittona

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme