Vzduch za 250 korun. Italové nabízí netradiční suvenýr, nejsou ale první

Italský marketingový guru přišel s neotřelým, ne ale výjimečným, nápadem na suvenýry. Místo plakátu nebo magnetky chce turistům mířícím k jezeru Como prodávat plechovku s tamním vzduchem.
Alpské jezero Como přitahuje nejenom světové celebrity, dům v jeho blízkosti má například americký herec George Clooney, ale také čím dál tím víc běžných turistů. Podle lombardské turistické kanceláře jezero v roce 2023 navštívilo více než 5,6 milionu lidí. Píše o tom server CNN.
Italská společnost ItalyComunica se rozhodla neutuchajícího zájmu o lokalitu využít a kus tamní autentické atmosféry, přesněji 400 mililitrů vzduchu, nabízí v plechovce jako suvenýr. Za necelých 10 eur, v přepočtu 250 korun.
[[Twitter status: https://twitter.com/CTVNews/status/1853515092958036410]]
„Není to jen obyčejný výrobek. Je to hmatatelná vzpomínka, kterou nosíte ve svém srdci,“ uvedl mediální zástupce společnosti ItalyComunica pro server CNN.
Podle starosty Coma Alessandra Rapinese by bylo mnohem vhodnější propagovat v zahraničí například hedvábné šátky, kterými je oblast vyhlášená.
Případ z italského regionu Lombardie, právě v něm se Comské jezero nachází, není nijak ojedinělým. Vzduch jakožto upomínkový předmět nabízí i Neapol. A lahvičky s autentickou atmosférou nabízí i země Spojeného království nebo Island.
Bruce Springsteen letos objíždí Evropu. Navzdory přibývajícím létům stále ukazuje, proč je žijící legendou. I úterní koncert ve Vídni byl prvotřídním hudebním výkonem, ale i příležitostí k zamyšlení. Ten si ostatně našli i ekonomové.
REPORTÁŽ: Springsteen do Vídně přivezl skvělou hudbu, radost i dojetí. A možná i inflaci
Enjoy
Severovýchod sinajského poloostrava stále patří pro české výletníky mezi neprobádanou oblast, protože byl dlouho uzavřený a nyní zde platí přísná bezpečnostní opatření. Pro toho, kdo se chce podívat například na Mojžíšovu horu, nebo si vychutnat potápěčský ráj, je prakticky jedinou možností let a ubytování zprostředkované Čedokem. Je to totiž jediná cestovka, která cestu do Taby poskytuje.
REPORTÁŽ: Za beduínskou nevěstu se již neplatí velbloudy, ale zlatem. Dávné tradice se mění
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.