Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Zběsilá jízda F1 po Staré Praze. RedBull ukázal kontroverzní reklamní spot

Formule projíždějící přes Karlův most se objevila v reklamním spotu společnosti RedBull.
Jan Kasl / Red Bull Content Pool
 ČTK

Rakouská firma vyrábějící energetické nápoje RedBull ukázala reklamní spot se záběry z dubnového přejezdu formule po Karlově mostě. Jízda tehdy vyvolala silné kontroverze u části české veřejnosti i politické reprezentace. Řada uživatelů sociálních sítí tehdy kritizovala pronajmutí význačné kulturní památky pro propagační účely nadnárodní společnosti a vedení pražské radnice později prohlásilo, že o chystaném průjezdu formule do poslední chvíle nevědělo.

Reklama

RedBull natáčel na několik místech v České republice a na Slovensku. Kromě Karlova mostu se formule ve videu objevuje také u Pražského hradu či u sochy Franze Kafky poblíž Národní třídy. Následně se děj přesouvá na Moravu, kde závodní vůz jede vinicemi.

Na Slovensku se pak formule objevuje mimo jiné v bratislavských ulicích, přejíždí přes Starý most přes Dunaj a nakonec zastaví u Bratislavského hradu.

RedBull uvedl reklamní spot s přejezdem formule po Karlově mostě.

Formule se na Karlově mostě objevila 21. dubna a její přítomnost vzbudila nesouhlas části veřejnosti. Pražská radní pro kulturu Hana Třeštíková (Praha Sobě) tehdy serveru iDNES.cz řekla, že vedení magistrátu s průjezdem nesouhlasilo, ale že se vedení firmy RedBull zřejmě dohodlo s vedením městské části Praha 1, kde most leží.

Radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09) pak iDNES.cz sdělil, že natáčení odsouhlasil poté, co mu dala zelenou Praha 1 i památkový ústav. Z žádosti firmy podle něj ale nebylo patrné, že se chystá na mostě průjezd formule a RedBull rovněž uváděl, že bude natáčet film, a nikoliv reklamní spot. Pokud by pravý účel vedení magistrátu vědělo předem, akci by nepovolilo, dodal.

Reklama

Spot z České republiky a Slovenska je součástí série firmy RedBull, která k propagaci svého týmu formule 1 natáčí videa z různých zemí. Závodní vozy při nich projíždí místní přírodou či kolem nejznámějších historických památek. Předchozí reklamní videa společnost natáčela například v Indii, Argentině, USA, ve Švýcarsku či v Dánsku.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme