Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek

Ekologické tenisky od značky Valentino
se svolením Valentino
Petra Nehasilová
pej

Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.

Reklama

Módní titáni naskakují na vlnu udržitelnosti. Chloé, Prada a Valentino vyrábějí tenisky z ekologicky šetrných nebo recyklovaných materiálů, stejně podstatné pro ně je i to, jakým způsobem se boty dostávají k zákazníkům. „Radujte se, tenisky budou o něco zelenější a šetrnější k planetě,“ upozorňuje na trend luxusních udržitelných tenisek magazín Wall Paper Magazín.

Nejnovějším počinem je spojení módního domu Prada a sportovní značky Adidas, z jejichž spolupráce vznikla teniska Prada Re-Nylon. Je ušitá ve stylu ikonických adidasek z recyklovaného materiálu, na nějž byl použit plast sesbíraný z oceánu a textilní odpad. Vedle pohodlných bot získá zákazník i stylový mini vak Prada na klíče nebo mince.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Místo kůže recyklovaný plast

Na udržitelnost se zaměřila i značka Chloé. Nová řada tenisek Nama z recyklované síťoviny je výrazně ekologičtější než její předchozí model Sonnie. Při jejich výrobě se vypustí o 35 procent méně skleníkových plynů a spotřebuje o 80 procent méně vody.

Reklama

Prodej oblečení z druhé ruky. Ilustrační foto.

Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu

Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.

Přečíst článek

Novinkou jsou i tenisky od Valentina: Garavani Open a Rockstud Untitled vyrobené z recyklované kůže a částečně recyklované pryžové podrážky. A že to italský módní dům myslí s ekologií vážně, napovídá i jejich program Open for a Change, v němž se zavázal do května roku 2022 nahradit kůži ekologickými materiály.

Lee Cooper a Timeout

Do insolvence míří módní obchody Timeout a Lee Cooper. Jejich provozovatel dluží stamiliony

Společnost Great United Trading, která v Česku prodává značky Timeout, Lee Cooper, KVL a Only, míří do insolvence. Majitelé ji podle informací z insolvenčního rejstříku chtějí reorganizovat. Firma neustála dopady pandemie a bankám a obchodním centrům dluží přes 600 milionů korun. Zprávu jako první přinesl týdeník Hrot.

Přečíst článek

kombucha tea

Stále populárnější kombucha má pověst všeléku. Je skutečně tak všemocná?

Do popředí zájmu se kombucha dostala z několika důvodů. Aktuálně jako jedna z tekutých alternativ, kterou si lze zpestřit suchý únor. Je také vyhledávaná jako „zázračný“ nápoj, který posílí imunitu a nejen ji, což je také víc než aktuální téma. Stále jedeme na vlně kvašení, i tady má kombucha co nabídnout. A z dlouhodobého hlediska je pak populární jako jedna z „DIY potravin“, které lze s trochou fištrónu vyrobit doma. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Slow Fashion - ilustrační foto

V Brně startují veletrhy módy Styl a Kabo. Bez módních přehlídek, zato s důrazem na udržitelnost

Přečíst článek

Letáky nikdy nebyly „zdarma“. Možná bezplatně. A to můžou zůstat klidně dál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme