Zuckerberg vyzkoušel Apple Vision Pro. „Náš headset Quest je lepší. Tečka,“ zhodnotil
Internet zaplavila další recenze na Apple Vision Pro. Tentokrát ale není nadšená a pro pravověrné fandy Applu nepotěší. Ale co taky čekat od výrobce konkurenčního produktu. „Zdá se, že spousta lidí prostě předpokládala, že Vision Pro bude kvalitnější, protože je to Apple a stojí o 3 000 dolarů víc, ale upřímně řečeno mě docela překvapilo, že Quest je pro naprostou většinu věcí, ke kterým lidé smíšenou realitu používají, mnohem lepší," řekl Mark Zuckerberg, šéf Mety.
Je logické, že Zuckerberg bude propagovat produkt své společnosti. Jeho rozhodnutí zveřejnit video o rozdílech mezi Quest 3 a Vision Pro ale ukazuje na vyostřující se konkurenci mezi společnostmi Apple a Meta na poli virtuální reality. Soupeří se o to, kdo bude v tomto odvětví udávat trendy. Obě firmy se snaží prodat spotřebitelům výhody svých headsetů pro smíšenou realitu. Meta se zaměřila na nižší cenu, zatímco Apple se soustředí na ostřejší obrazovky, výkonnější procesory a kvalitnější materiály.
Zuckerberg ve videu na Instagramu řekl, že si myslí, že headset Quest je „mnohem pohodlnější“, lehčí, nabízí širší zorné pole, přesnější sledování rukou a obrazovka je jasnější ve srovnání s Vision Pro. U produktu od Applu vyzvedl vyšší rozlišení obrazovky a „opravdu pěkné“ sledování očí.
„Zdá se, že spousta lidí prostě předpokládala, že Vision Pro bude kvalitnější, protože je to Apple. A stojí o 3 000 dolarů víc. Ale upřímně řečeno mě docela překvapilo, že Quest je pro naprostou většinu věcí, ke kterým lidé používají smíšenou realitu, mnohem lepší. Tečka," dodal Zuckerberg ve videu.
Cenový rozdíl je opravdu markantní. Headset od Applu stojí 3 500 dolarů (85 tisíc korun). Quest 3 je sedmkrát levnější, jeho cena začíná na 500 dolarech (asi 12 tisíc korun).
Společnost Apple oficiálně uvedla svůj Vision Pro na trh v USA letos 2. února. Meta představila headset Quest 3 loni v září a následující měsíc se zařízení začala dodávat.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.