Dominika Drvoštěpová z Pilsner Urquell: S Centrem Paraple chce spojovat řemeslné dědictví a pomoc společnosti
Zvláštní edice pivních lahví Pilsner Urquell se staly vyhledávaným sběratelským kouskem. Výtěžek z prodeje přitom putoval na podporu Centra Paraple. Udržitelný přístup je přitom pro firmu důležitý ve všech rozměrech toho slova. „Prazdroj se nyní například řadí mezi 150 společností s nejférovějším systémem odměňování na světě,“ říká marketingové manažerky značky Pilsner Urquell Dominika Drvoštěpová.
Více než deset let spolupracujete s Centrem Paraple. Co jsou klíčové pilíře úspěšné spolupráce mezi byznysem a neziskovkami?
Není to klišé, když řeknu, že je to nadšení pro práci překlopené do smysluplných aktivit. Odbornost, kontinuálnost a špetka marketingového smýšlení. To vše pak dokáže zastřešit funkční vize, která pokud sedí s hodnotami značky, umožní pokračování vzájemného dialogu, a prezentace tak nezapadne v mailové schránce.
Společný projekt Centra Paraple a Pilsner Urquell se účastní konference Good Company Circle. Hlasujte pro něj zde. |
Co bylo na začátku vaší spolupráce?
Spolupráce s Centrem Paraple započala u příležitosti 170. výročí značky Pilsner Urquell, což je před 12 lety. Původně přitom šlo o platformu propojující řemeslné dědictví a hodnoty značky s prospěšnými aktivitami se společenským přesahem. Pomoc lidem s poškozením páteře ve spolupráci s Centrem Paraple se od té doby realizuje každý rok. Na rozvoj služeb Centra Paraple jsme od té doby věnovali více než 22 milionů korun. V roce 2024 tomu nebude jinak, opětovně plánujeme přispět na návrat vozíčkářů do běžného života.
Jaké jsou hlavní body vzájemné spolupráce?
Výzvou vždy bylo najít ten nejlepší způsob, jak upozornit na aukci, kterou jsme pořádali a díky které se nám dařilo získávat prostředky pro rozvoj služeb Centra Paraple. I proto jsme vždy hledali atraktivní předměty, které lidé dražili. V prvních deseti letech se pro Centrum Paraple dražily exkluzivní aukční lahve. Při tvorbě aukčních lahvích se vystřídala nejzvučnější jména české designerské scény, které spolupracovali s těmi nejlepšími sklárnami v České republice. Na skleněná umělecká díla navázal Pilsner Urquell v roce 2022 dražbou ikonických hodinek PRIM Manufacture 1949 z Nového Města nad Metují a v roce 2023 dražil unikátní róbu z látky z plzeňského piva z dílny Jakuba Polanky a originální obrazy, které obsahovaly stejnou látku.
A pro letošní rok?
Ve spolupráci s Centrem Paraple pokračujeme i v roce 2024. Aktuálně řešíme vhodnou formu a podobu letošní spolupráce.
Zajímá vás odpovědné podnikání? Zúčastněte se konference Good Company Circle.
ESG je pro velké firmy významným tématem. Jak v Prazdroji řešíte zejména sociální aktivity v rámci ESG?
Značka Pilsner Urquell je součástí Plzeňského Prazdroje, který je na poli ESG aktivní již dlouhodobě. Jako zásadní vnímáme péči o vlastní zaměstnance, ale také o komunity. I proto dlouhodobě podporujeme spolky a organizace v okolí našich pivovarů a snažíme se být dobrým sousedem lidem v místech, kde vaříme pivo. Vedle toho se snažíme navazovat smysluplné spolupráce s dalšími organizacemi. Jednou z nich je právě i Centrum Paraple, které pečuje o lidi s poraněním míchy. Jako výzvu pro firmy vnímáme především vztah k vlastním zaměstnancům, jedním z témat je např. rovné odměňování mužů a žen na stejných pozicích. Plzeňský Prazdroj získal v roce 2023 jako teprve druhá společnost v České republice prestižní mezinárodní ocenění Equal Salary Certification za stejné platové ohodnocení mužů a žen. Certifikaci uděluje švýcarská organizace Equal Salary Foundation na základě detailního auditu, který provádí poradenská společnost PwC. Prazdroj se tak nyní řadí mezi 150 společností s nejférovějším systémem odměňování na světě.
Good Company Circle se blíží
Good Company Circle 2024 je největší konferencí o sociální udržitelnosti. Dává si za cíl vyvolávat celospolečenský dialog o budoucnosti naší společnosti, v níž hraje propojení byznysu, neziskového a veřejného sektoru klíčovou roli. Konference se uskuteční 10. října za účasti ministra financí Zbyňka Stanjury a řady řečníků z byznysové i neziskové sféry. Mediálním partnerem je byznysový a lifestylový portál newstream.cz. Hlasovat pro jednotlivé projekty můžete zde.
Podívejte se na další nominované projekty
Na Rohanském ostrově vzniká celá nová čtvrť. Jedním z developerů, který zde staví byty i komerční prostory je J&T Real Estate. Ten přitom pomohl také iniciativě Zvon #9801, jejímž cílem je vracet chybějící zvony na jejich místo. „Zvon je součástí naší kultury od raného středověku a zvonařství jako staré umělecké řemeslo už je téměř zapomenuté. Skupina J&T se dlouhodobě věnuje umění. Iniciativa Zvon #9801 tak zapadá do aktivit skupiny napříč různými oblastmi, které si vybírá v duchu motta ‚noblesse oblige‘ neboli postavení zavazuje,“ říká Jiří Ochetz z J&T Real Estate.Jiří Ochetz z J&T Real Estate: U neziskových projektů máme stejná pravidla jako u investic
Filantropie
Spisovatelka, novinářka, filantropka. Autorka řady oblíbených knih, jako je Bestiář či Iluze. Po 17 let byla šéfredaktorkou časopisu Harper’s Bazar. V roce 2015 založila nadační fond Be Charity, který pomáhá lidem s mentálním nebo fyzickým znevýhodněním, a to hlavně dětem. „V brzké době nás čeká zahraniční rozšíření nadace,“ prozrazuje Nesvadbová v rozhovoru pro newstream.cz.Barbara Nesvadbová: V životě si cením hodnoty ženského přátelství
Filantropie
Stovky studentů ze znevýhodněného sociálního prostředí nebo s hendikepem již podpořil Fond vzdělání. Stojí za ním Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové a ČSOB. „Letos slavíme 30 let od založení Fondu vzdělání, proto na druhou polovinu roku připravujeme osvětovou kampaň pro širokou veřejnost o tom, že vzdělávání bourá sociální bariéry a jeho podpora je nejlepší investicí do budoucnosti nejen mladých lidí, ale celé společnosti,“ říká ředitelka Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové Monika Granja.Monika Granja z Nadace Olgy Havlové: Podpora vzdělávání je nejlepší investicí pro budoucnost
Filantropie
Rozdíl mezi mzdovým ohodnocením žen a mužů v Česku zůstává propastný. Aktuálně činí téměř 18 procent. „Mezi zeměmi EU jsme poslední, před námi jsou i takové země jako Bangladéš či Etiopie,“ říká Lenka Šťastná, prezidentka organizace Business & Professional Women CR a konference Equal Pay Day.Lenka Šťastná: Neziskovky musí být schopné ukázat své konkrétní úspěchy a přínos
Filantropie
Již téměř dvě dekády spolupracuje Nadace Terezy Maxové s bankou ING. Poslední tři roky se v projektu Lighthouse zaměřují na děti, které jsou odebírány biologickým rodičům. „Nabízíme podporu v řešení bytové situace, v oblasti finanční gramotnosti a zaměstnání rodičů. Každoročně podpoříme skoro 100 rodin,“ říká šéfka Nadace Terezy Maxové Terezie Sverdlinová. Projekt Lighthouse je jedním z desítky kandidátů na cenu Good Company Circle.Terezie Sverdlinová z Nadace Terezy Maxové: Chudoba nesmí být důvodem odebrání dítěte rodičům
Filantropie
Spojení byznysu a neziskových organizací každoročně pomáhá tisícům lidí v České republice. Konference Good Company Circle ukáže nejpovedenější projekty z uplynulých let. Jednou z nich bude spojení Nadačního fondu Kapka naděje a Shell. „Každým rokem dostává spolupráce nové impulsy. Například v loňském roce jsme společně podpořili 11 nemocnic v České republice a darovali jim zdravotnické přístroje a vybavení v celkové hodnotě 6,2 milionu korun,“ říká ředitelka Nadačního fondu Kapka naděje Dita Loudilová.Dita Loudilová z Kapky naděje: Neziskovky a podnikatelé musí mít společnou vizi, pak spolupráce funguje
Filantropie