Horolezec postavil miliardový byznys s outdoorovým vybavením. Teď veškerý zisk věnuje na záchranu přírody
Třiaosmdesátiletý Yvon Chouinard, americký horolezec a podnikatel s outdoorovým oblečením, se vzdal své oděvní značky Patagonia ve prospěch organizací, které se podílejí na záchraně životního prostředí.
Americký miliardář Yvon Chouinard se rozhodl převést svou maloobchodní společnost Patagonia na organizace, které budou využívat její zisky k ochraně životního prostředí. Chouinard to uvedl v otevřeném dopise na webových stránkách podniku. „Země je teď naším jediným akcionářem,” píše se v záhlaví dopisu.
Chouinard se proslavil svými horolezeckými výstupy v Yosemitském národním parku. Hodnota jeho majetku v současnosti dosahuje zhruba 1,2 miliardy dolarů (téměř 30 miliard korun), informovala agentura Reuters.
Třiaosmdesátiletý Chouinard se rozhodl převést všechny akcie podniku s hlasovacími právy na fond Patagonia Purpose Trust, který má chránit hodnoty firmy. Všechny akcie bez hlasovacích práv pak převede na organizaci Holdfast Collective, která se zabývá ochranou životního prostředí.
Skalní a také movití příznivci příběhů Jamese Bonda si mohou k letošnímu nadcházejícímu 60. výročí premiéry prvního filmu Dr. No pořídit suvenýr. V on-line aukci bude Christie´s dražit šedesátku předmětů, které se pojí s filmy o agentovi 007 a jejich tvůrci. Nejdražším předmětem sbírky, jejíž celková nabídková cena činí několik milionů liber, je jeden z osmi kultovních vozů Aston Martin použitých při natáčení zatím posledního, loňského filmu Není čas zemřít.FOTOGALERIE: Bondův Aston Martin, kostýmy, hodinky. Christie´s chystá výroční aukci pro charitu
Enjoy
„Vydělané peníze po reinvesticích do podnikání budou rozděleny jako dividendy na pomoc v boji s (ekologickou) krizí,” uvedl podnikatel. Chouinard podle serveru BBC předpokládá, že částka směřující na ekologické aktivity se bude pohybovat kolem 100 milionů dolarů (zhruba 2,5 miliardy korun) ročně.
Společnost Patagonia je maloobchodním prodejcem outdoorového oblečení. Značka získala kultovní status díky svému důrazu na udržitelnost, například v podobě celoživotní záruky na oblečení či nabídky cenově dostupných oprav.
Podnik je známý reklamním sloganem „Don't buy this jacket (Nekupujte si tuto bundu)”. Jeho cílem je přimět spotřebitele k tomu, aby se zamysleli nad dopady konzumního způsobu života na životní prostředí a kupovali jen takové zboží, které opravdu potřebují.
Miliardář a zakladatel platební platformy Square Jack Dorsey kandiduje na post jednoho z největších a nejrychlejších dárců peněz pro nadační a charitativní účely. Na rozdíl od jiných filantropů a filantropek z řad nejbohatších lidí na světě totiž nezaměstnává celé organizační týmy zkoumající donátorské možnosti. Má na to dva lidi ve své rodinné firmě – výsledkem je, že miliony dolarů je schopen a ochoten poslat ve velmi krátkém čase.Haló, kam mám poslat dva miliony dolarů? Jack Dorsey je v charitní ráži
Leaders
Jen málokdo mimo Indii před několika lety slyšel o Gautamu Adanim. Nyní se z indického obchodníka, který nejprve zkoušel štěstí jako obchodník s diamanty, než se dal na uhelný byznys, stal třetí nejbohatší člověk na světě. Je to poprvé, co se do první trojky žebříčku miliardářů Bloombergu dostal občan Asie. S aktuálním majetkem 137,4 miliardy dolarů Adani předstihl Francouze Bernarda Arnaulta a Billa Gatese a v žebříčku nyní zaostává pouze za Elonem Muskem a Jeffem Bezosem, napsala agentura Bloomberg.Svět ho neznal, nyní je bohatší než Gates. Nová miliardářská trojka je Ind Gautam Adani
Leaders