A zase ten Musk. Bílý dům ho tentokrát nařkl ze šíření antisemitismu a lží

Bílý dům obvinil amerického miliardáře Elona Muska, že v jednom z příspěvků na své sociální síti X šíří antisemitismus a nenávist. Agentura AP zároveň napsala, že se ze sítě stahují inzerenti v obavách, že se jejich reklamy objeví po boku pronacistického obsahu a nenávistných projevů obecně.
Musk ve středu reagoval na příspěvek, podle kterého Židé podporují „nenávist vůči bělochům“. „Říkáš přesně pravdu,“ napsal k tomu podnikatel.
„Je kdykoliv nepřijatelné opakovat ohavnou lež, která stojí za nejsmrtelnějším aktem antisemitismu v americké historii, natož měsíc po nejtragičtějším dni pro židovský národ od holokaustu,“ uvedl mluvčí Bílého domu Andrew Bates. Odkázal se při tom na konspirační teorii rozšířenou mezi neonacisty, podle které mají Židé tajný plán na podporu nelegální imigrace do západních zemí s cílem podrýt autoritu tamní bílé většiny.
Tesla se pod tlakem čínských konkurentů nevzdává myšlenky vyrábět elektroauto, které by nebylo jen pro horních 10 tisíc. Lidový elektromobil by mohl vyjít na v přepočtu 600 tisíc korun, což je třetina průměrné ceny, za níž jde nyní v Evropě pořídit auto na baterky.
Zatraceně levná Tesla bude. Zatím se ale neví kdy
Zprávy z firem
Na tuto konspirační teorii se odkazoval mimo jiné Robert Bowers, pachatel útoku na pittsburskou synagogu z roku 2018. Střelba v synagoze Tree of Life, při níž přišlo o život 11 věřících a další utrpěli zranění, je označována za nejkrvavější antisemitský útok v dějinách Spojených států.
Platformu X, dříve známou jako Twitter, převzal Musk loni v říjnu. Za jeho působení se mimo jiné uvolnila pravidla pro psaní příspěvků, což podle kritiků se otevřelo cestu k nenávistným projevům nebo šíření nepravdivých informací. Síť se kvůli oslabenému moderování obsahu potýká s odchodem inzerentů.
Konec IBM na síti X
Technologický gigant IBM tento týden uvedl, že přestal inzerovat na X kvůli obavám, že se jeho reklamy objevují vedle materiálů oslavujících nacismus. Skupina Media Matters for America ve čtvrtek ve své zprávě uvedla, že u antisemitských materiálů byly na X umístěny také reklamy společností Apple nebo Comcast.
„IBM má nulovou toleranci vůči nenávistným projevům a diskriminaci. Okamžitě jsme pozastavili veškerou reklamu na X, zatímco budeme tuto nepřijatelnou situaci vyšetřovat,“ uvedla společnost v prohlášení.
Elon Musk na síti X zpřístupnil v testovacím režimu omezenému počtu uživatelů chatbota využívajícího umělou inteligenci (AI) nazvaného Grok. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Muskův chatbot Grok je vtipkující rebel. A má i další mouchy
Zprávy z firem
Evropská komise podle AP dnes nezávisle na tom uvedla, že pozastavuje svou reklamu na X i dalších sociálních sítích, částečně právě kvůli nárůstu nenávistných projevů souvisejících se současným konfliktem na Blízkém východě.
Spory a kontroverze na občanské i diplomatické rovině celosvětově vyvolala válka mezi Izraelem a palestinským radikálním hnutím Hamás, které 7. října z Pásma Gazy zaútočilo na izraelské území. Tento výpad si vyžádal na 1200 obětí, Izraelci v reakci zahájili masivní bombardování Pásma Gazy. Na tomto území od té doby podle tamních úřadů, které jsou pod kontrolou Hamásu, přišlo o život přes 12 tisíc lidí.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.