Akcie herní společnosti Roblox vystřelily o třetinu za pouhou půlhodinu
Firma reportovala za třetí kvartál skvělé výsledky. Tržby vyrostly dvojnásobně, nahoru jde také počet předplatitelů a finanční odměny uživatelů. Od vstupu na burzu letos na jaře akcie Robloxu vyrostly o 60 procent.
To jméno si zapamatujte. Roblox totiž může v následujících letech proměnit zábavní průmysl. A spolu s tím by mohly akcie této společnosti vyrůst podobně jako u nejslavnějších technologických firem. První známky tohoto měnícího se trendu představují výsledky videoherní společnosti za třetí kvartál letošního roku. „Tržby vyrostly meziročně o 127 procent na 509,3 milionu dolarů, což překonalo očekávání analytiků,“ uvedl zpravodajský server CNBC. Přesto společnost prohloubila ztrátu z loňských 47,3 milionu dolarů na 74 milionů.
Pro technologickou společnost však nejde o důležitý údaj. V této fázi vývoje chce totiž Roblox zejména pracovat na růstu počtu uživatelů a také na tom, aby uživatelé v prostředí hry trávili co možná nejvíce času. A to se společnosti daří.
Facebook mění jméno na Meta a chce ještě více urychlit transformaci společnosti v plně digitální, či dokonce virtuální svět. Pokud to udělá špatně, v Česku může přijít o dosavadní výlučné postavení.Analýza: Facebook se mění v Meta. Co to přinese českému trhu?
Zprávy z firem
„Je zjevné, že ačkoli se uživatelé vracejí ke svému předpandemickému způsobu života, Roblox zůstává nedílnou součástí jejich běžného dne,“ uvedl zakladatel a CEO Robloxu David Baszucki. Tomu odpovídají statistiky. Počet lidí, kteří Roblox zapínají denně, vyrostl meziročně o 31 procent na více než 47 milionů. A celkový počet hodin, které během kvartálu uživatelé strávili v prostředí Robloxu, bylo 11,2 miliardy hodin. Oproti předchozímu roku to je nárůst o 28 procent.
Čas jsou peníze
„Právě čas strávený ve hře je naší hvězdou. A jedná se o uživatele každého věku,“ dodal Baszucki.
A akcionáři dávají šéfovi Robloxu za pravdu. Po zveřejnění výsledků akcie společnosti v prodloužené obchodní seanci posílily v jednu chvíli dokonce o 35 procent a překonaly hranici 100 dolarů.
Výrazně také vyrostl majetek Davida Baszuckého, který vlastní zhruba 13 procent společnosti.
Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností
Zprávy z firem
Proč se firma, nota bene kotovaná na burze, soustředí na jiné statistiky než na zisk? A proč jí na to skáčou i investoři? Vyplývá to ze zkušeností firem, jako jsou YouTube, Netflix či Facebook. Ty mnoho let vykazovaly operativní ztrátu, investovaly velké prostředky do akvizice uživatelů a vylepšování jejich „zážitku“. Takové budování kmene v určitý moment velmi dobře přetočily do obřích zisků.
Čas se tak v logice Big Tech firem skutečně stává penězi. Firmy totiž velmi dobře umějí monetizovat každou vteřinu, kterou lidé stráví v jejich prostředích. Například Facebook se tak stal největším příjemcem reklamních peněz na světě, když jeho tržby jen z reklam překonávají hranici 90 miliard dolarů ročně.
Vydělávejte v Robloxu
To je však jen část důvodů, proč Roblox může být jedním z klíčových hráčů budoucí digitální ekonomiky a její hodnota může postupně vyrůst na úroveň největších společností dneška. Firma vedená Davidem Baszuckim totiž nabízí unikátní zážitek pro uživatele včetně možnosti vydělat peníze.
Hodnota měny Mana virtuálního světa Decentraland se od pátku zmnohonásobila. Facebook přejmenovaný na Meta evidentně trefil trend. Zuckerberg rozpálil kryptoměny metasvětů
Money
Podstata Robloxu je totiž dvojí. Jednak jde o klasický herní svět, ve kterém se můžete různě pohybovat, hrát minihry a získávat ocenění za plnění úkolů. Zároveň jde i o programovací jazyk, díky němuž se může autorem hry stát doslova každý. Roblox mu pak vedle autorství nabízí také distribuci a odměnu. A i v tomto je letošní rok pro uživatele Robloxu přelomový.
„Naše komunita vývojářů si jen ve třetím kvartále vydělala 130 milionů dolarů a za celý rok by jejich celkové příjmy měly překonat hranici 500 milionů dolarů. Chceme i nadále investovat do toho, aby naše vývojářská komunita mohla pokračovat v tom, co umí nejlépe – vytvářet a stavět,“ dodal Baszucki.
Do Metaversu a dál
V době, kdy Facebook a další velké společnosti začínají pracovat na takzvaném Metaversu, má Roblox solidní náskok, protože nabízí v podstatě podobný 3D svět, má spoustu uživatelů a rozvinutou funkční infrastrukturu pro tvorbu obsahu v tomto světě a systém plateb za nejrůznější služby či digitální tokeny. Zatím se orientuje zejména na hraní her, zatímco vize Marka Zuckerberga je daleko ambicióznější.
Nicméně velká část odborníků se shoduje, že Zuckerbergům Metaverse je až příliš ambiciózní a alespoň v prvních letech se mu nepodaří přilákat významnější množství uživatelů. Koho však Metaverse lákat bude, jsou právě hráči a herní průmysl. A v tom již má Roblox ohromné zkušenosti.
Do prudce se rozvíjejícího nového trhu s unikátními digitálními kopiemi neboli NFT vstoupila jedna z hvězd filmového průmyslu, oscarový režisér Quentin Tarantino. V aukci na online tržišti OpenSea nabídne sedm unikátních, dosud nezveřejněných scén z kultovního snímku z roku 1994 Pulp Fiction.Tarantino vydraží nezveřejněné scény z Pulp Fiction jako NFT
Money
Společnosti Apple a Microsoft přivítaly do klubu nejhodnotnějších firem dalšího z Big Tech hráčů. Firma Alphabet, která je mateřskou společností Googlu, dnes díky růstu akcií překonala tržní hodnotu dvou bilionů dolarů (43,6 bilionu korun). Pomohly jí k tomu rostoucí příjmy z digitální reklamy a cloudových služeb. Matka Googlu pokořila další metu. Je z ní dvoubilionová firma
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.