Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse
Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.
Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.
„Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí,“ řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku a zdůraznil, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.
>>>>VŠE O ELEKTROMOBILITĚ ČTĚTE ZDE<<<<
„Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný,“ řekl Zipse.
Tesla se dnes chystá oficiálně otevřít svoji texaskou továrnu, která je druhým závodem automobilky ve Spojených státech. Její menší rival, vietnamská VinFast, si pro svou první fabriku v USA vybrala Severní Karolínu. Ale ještě než začne stavět, chystá vstup na americkou burzu.Americká burza přivítá dalšího vyzyvatele Tesly. Je z Vietnamu
Zprávy z firem
Šéf BMW dlouho bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Zipse při tom argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.
A pro zachování vozů se spalovacími motory hovoří i růst cen energií a materiálů. „Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám,“ domnívá se Zipse.
Přední světové automobilky v loňském roce prudce zvýšily své zisky, a to navzdory negativním dopadům nedostatku čipů a dalších součástek na jejich výrobní aktivity. Souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 procent na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).Navzdory čipové krizi si loni automobilky sáhly na rekordní zisky. Vyplatilo se jim zaměřit na luxusní auta a nezlevňovat
Money
Konec roku přinesl celou řadu statistik. K těm nejzajímavějším patří odbyt aut. Zatímco německé vozy včetně škodovek doplatily na "čipovou krizi", segmentu luxusních vozů se nevídaně dařilo.Stanislav Šulc: Škodovka není luxusní auto. Těm se na rozdíl od ní loni dařilo
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.