EU vyzvala Muska, aby v souvislosti s válkou v Izraeli zakročil proti dezinformacím na X

Eurokomisař pro vnitřní trh Thierry Breton vyzval v úterý majitele sociální sítě X, Elona Muska, aby zakročil proti dezinformacím, které se na ní šíří v souvislosti s konfliktem mezi Izraelem a palestinským radikálním hnutím Hamás, uvedla agentura Reuters, podle níž dal komisař Muskovi 24 hodin na reakci.
Breton v dopise, který zveřejnil na X, konstatuje, že má indicie, že X je používán k šíření nelegálního obsahu a dezinformací v Evropské unii. „Vyzývám vás proto, abyste urychleně zajistil účinnost svých systémů a informoval můj tým o přijatých krizových opatřeních,“ vzkázal Breton Muskovi.
[[Twitter status: https://twitter.com/ThierryBreton/status/1711808891757944866]]
Americký miliardář eurokomisaře následně požádal, aby zveřejnil seznam příspěvků, které porušují pravidla. Breton mu odvětil, že přece dobře ví, o jakých dezinformačních a násilných příspěvcích ho uživatelé a úřady informují.
Řada médií si v posledních dnech všímá toho, kolik nepravdivých informací se na X v souvislosti s novou vlnou konfliktu mezi Izraelem a Palestinci, vyvolanou brutálním útokem Hamásu, objevuje. „Informace na twitteru (dřívější název X) ověřuju roky a během významných událostí se vždycky objeví hodně falešných. Ale záplava nepravdivých příspěvků z posledních dvou dní... je něco jiného,“ uvedl například reportér BBC Shayan Sardarizadeh.
Čínští výrobci levných elektromobilů přidělávají starost nejbohatšímu muži na planetě Elonu Muskovi. Šéf automobilky Tesla proto nařídil jít s cenou vybraných modelů dolů. Model 3 a Model Y výrazně zlevňují, zatím ale jen v ve Spojených státech.
Strach Tesly z čínských aut roste. Razantně zlevňuje, ale jen někde
Zprávy z firem
Musk při loňském převzetí platformy vyhlašoval, že chce, aby byla zdrojem důvěryhodných informací, následně však podle kritiků dohlížel na změny, které službu posouvají opačným směrem. X zrušil dřívější ověřování účtů pro vybrané osobnosti, firma také výrazně zmenšila týmy pro moderování obsahu, omezila možnosti akademiků a dalších expertů monitorovat dění na platformě.
Firma na jednom ze svých oficiálních účtů v noci na dnešek uvedla, že zaznamenala přes 50 milionů příspěvků o „teroristickém útoku“ na Izrael. Doplnila, že zasáhla proti desetitisícům z nich na základě svých pravidel ohledně násilných záběrů, propagace násilí a nenávistných projevů. Také zasáhla proti stovkám účtů, které se snažily „zmanipulovat trendy“ na síti.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.