Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

GALERIE: Hvězdy LinkedInu: Českým ekonomům vévodí slavná trojice

Ekonomka Helena Horská (vlevo) je jedinou z žen v žebříčku
ČTK
 nst
nst

Tři nejvlivnější ekonomové na českém LinkedInu mají velký odstup proti ostatním. V desítce ekonomů s největším zobrazení je jen jedna žena, Helena Horská z Raiffeisenbank, vyplývá z žebříčku společnosti Future Sales, který má newstream.cz exkluzivně k dispozici.

Mezi českými ekonomy vyniká desítka těch, jejichž příspěvky mají na sociální síti LinkedIn největší počet zobrazení. Vyplývá to z žebříčku, který pro newstream.cz sestavila firma Future Sales. Podle Jiřího Jambora z Future Sales firma sledovala příspěvky 71 tuzemských ekonomů v průběhu dubna až června letošního roku.  

FOTOGALERIE: Desítka nejsledovanějších českých ekonomů

Tuzemským ekonomem s nejvyšším počtem zobrazení příspěvků je David Navrátil z České spořitelny. V druhém kvartále se nad jeho příspěvky minimálně na 2 vteřiny zastavilo přes 500 tisíc lidí. Na druhém místě je ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská, která je zároveň jedinou ženou v první desítce nejvlivnějších ekonomů. „Pro LinkedIn je klíčová tvorba vlastního obsahu. Cokoliv, co přesdílíte, pomáhá především autorovi původního příspěvku. Z tohoto pohledu, pokud by se pan Singer zaměřil na tvorbu vlastních příspěvků, pravděpodobně by poskočil na první příčky žebříčku. Ve vizuálním obsahu vyniká především paní Horská, která se nebojí jít se svou tváří ven. Zároveň je dobré střídat formáty, možností na LinkedIn je spousta," uvádí Jiří Jambor.

Nejvíce sledujících má Sedláček

Zobrazení příspěvků nekoresponduje zcela s počty sledujících. Nejvíce sledujících, přes 42 tisíc lidí, má ekonom Tomáš Sedláček, nicméně v žebříčku zobrazení příspěvků je až na třetím místě. Druhým v pořadí dle počtu sledujících je Helena Horská, třetí je Navrátil, čtvrtý ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.  

„Pan Sedláček má největší potenciál z hlediska počtu sledujících z vybraných ekonomů. Paní Horská je na 2. místě, pan Navrátil na 3. místě. Pan Kovanda a pan Seidler mají rovněž velkou síť sledujících, avšak pan Kovanda měl příliš málo příspěvků. Obsah pana Seidlera by zasloužil i posty, které jsou mířené na většinovou populaci," komentuje výsledky Jambor. 

Nejúspěšnější analytik Navrátil měl za čtvrtletí 284 příspěvků. To je podle Jambora zbytečně moc. „Ideálně je mít měsíčně do 12 příspěvků. V této hranici je paní Horská, pánové Sedláček, Seidler, Singer a Gürtler. Ostatní jsou naopak pod hranicí," říká Jambor.

Zobrazení příspěvků českých ekonomů v 2Q 2023 na Linkedin, zdroj FutureSales
David Navratil Česká spořitelna 501862
Helena Horská Raiffeisenbank 458134
Tomáš Sedláček Metropolitní univerzita Praha 346143
Jakub Seidler Česká bankovní asociace 96950
Lukáš Kovanda TRINITY BANK a.s. 73932
Miroslav Singer GENERALI CEE HOLDING B.V 28616
Petr Bartoň Natland 10338
Martin Gürtler Komerční banka 9891
Michal Hrubý International Sustainable Finance Centre (ISFC) 9802
Štěpán Křeček BH Securities a.s 9700

LinkedIn je podle Jambora specifická sociální síť, od Facebooku, Instagramu a Tiktoku se liší tím, že jde o profesní sociální síť. LinkedIn má v Česku dva miliony uživatelů, Twitter 1,1 milionu. „Klíčový je vlastní obsah. Celkově v ČR tvoří alespoň jeden příspěvek měsíčně v průměru 2,7 procenta všech uživatelů za rok 2022. Opakovaný příspěvek, tedy alespoň dva příspěvky, pak tvoří pouze jedno procento všech uživatelů. Tedy, když to velmi zjednoduším, tak dvacet tisíc uživatelů v Česku ovlivňuje 1,98 milionu uživatelů," dodal Jambor.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme