Král luxusu si v Paříži otevře bistro s pečenými kuřaty
Francouzský luxusní koncern LVMH expanduje do restauračního odvětví. Dokončil převzetí slavné pařížské restaurace Chez l'Ami Louis, která vznikla před 100 lety. S odkazem na sdělení firmy to napsala agentura Reuters.
LVMH je největším prodejcem luxusního zboží na světě. Odvětví se ale v poslední době potýká s klesající poptávkou po špičkové módě, protože bohatí klienti dávají přednost zážitkům před hromaděním oblečení a doplňků. Koncern tedy rozšiřuje své aktivity o rychle rostoucí sektor zážitkového cestování a o pohostinství.
Firma sází na image Paříže jako světového hlavního města vkusu a stylu. Restaurace Chez l'Ami Louis se nachází mezi kulturním centrem a galerií Centre Pompidou a náměstím Republiky. Je to klasické bistro, kam se chodí na husí nebo kachní játra foie gras a na pečená kuřata.
Syn šéfa LVMH Bernarda Arnaulta, Antoine, drží od roku 2019 menšinový podíl v Lapérouse, což je další slavná historická pařížská restaurace. Skupina také provozuje hotely a nedávno uvedla, že rozšíří značku Orient Express, dosud známou jako luxusní vlaky, o lodě.
Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech. Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?
Leaders
Nejbohatším člověkem na světě je letos podle žebříčku časopisu Forbes opět Bernard Arnault. List majetek majitele podniku prodávajícího luxusní zboží LVMH vyčíslil na 233 miliard dolarů (5,5 bilionu korun). To je o 22 miliard dolarů více, než kolik měl tento Francouz podle Forbesu loni.Superbohatí lidé mají stále více peněz. Všem vládne Bernard Arnault
Leaders
Takovou revoluci italské módní domy dlouho nezažily. Návrhář Alessando Michele, který v uplynulém desetiletí dostal značku Gucci zpět do záře reflektorů a přitáhl jí nové, mladší zákazníky, nastupuje po roční pauze k Valentinovi, další italské značce haute couture. Oznámení následuje poté, co u Valentina minulý týden po 25 letech skončil kreativní šéf Pierpaolo Piccioli. Pro Gucci, kde se teprve zabydluje návrhář Sabato de Sarno, to znamená hozenou rukavici.Souboj módních titánů začíná. Bývalý mág značky Gucci Alessandro Michele nastupuje k Valentinovi
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.