Pokud Evropa nezruší zákaz spalovacích motorů, Čínu nikdy nezastavíme, uvedl šéf BMW

Pokud chce Evropská unie zmírnit závislost na Číně, musí zrušit plán zakázat od roku 2035 nová auta se spalovacím motorem. Na mezinárodním autosalonu v Paříži to řekl šéf německé automobilky BMW Oliver Zipse. Evropské země jsou mimo jiné značně závislé na čínském dodavatelském řetězci u baterií pro elektromobily.
Změnit přístup k automobilovému průmyslu a zrušit avizovaný zákaz je důležité, pokud chce Evropa také podpořit své technologické přednosti, řekl Zipse. Ten dlouho prosazoval návrh, aby regulační orgány povolily různé technologie – včetně alternativních paliv, jako jsou e-paliva nebo biopaliva či auta s vodíkovými palivovými články. Nálada v Evropě teď podle něj směřuje k pesimismu a region potřebuje nový regulatorní rámec, aby zůstal konkurenceschopný.
„Korekce toho cíle na rok 2035 mít ze 100 procent bateriové elektromobily jako součást komplexního balíčku pro snížení emisí CO2 by evropským výrobcům také umožnila méně se spoléhat na Čínu, pokud jde o baterie,“ řekl Zipse, kterého cituje agentura Reuters. „Pokud chceme udržet úspěšný kurz, je nezbytná přísně technologicky agnostická cesta v rámci politického rámce," dodal.
Zdálo by se, že velké sedany jsou vymírajícím druhem, ale v Toyotě si dali záležet, aby se devátá generace Toyoty Camry dostala i do Česka. V Evropě bude k dostání jen v zemích Visegrádská čtyřky a Pobaltských zemích.
Recenze: Nová Toyata Camry jezdí úsporněji než rachotící turbodiesely
Enjoy
Země EU loni v březnu schválily přelomový zákon, který by od roku 2035 vyžadoval, aby všechna nová auta měla nulové emise CO2. Tím by se fakticky zakázala auta na benzin a naftu. Plán také předpokládá, aby od roku 2030 byly emise CO2 o 55 procent nižší než v roce 2021.
Automobilky vyzývají k uvolnění cílů
Výrobci automobilů včetně BMW, Volkswagenu a Renaultu, stejně jako italská vláda, vyzývají k uvolnění nebo k odkladu cílů na snížení emisí CO2. Obávají se totiž dopadů vysokých pokut kvůli nižšímu prodeji elektromobilů, než s jakým se počítalo dříve. Zájem o elektromobily v poslední době mezi lidmi klesá.
Německo, odkud je i BMW, přesto odmítlo brzké přezkoumání cílů. Je totiž nutné, aby odvětví mělo jasná pravidla, nehledě na to, že dopady změn klimatu je potřeba řešit neodkladně. Podobně šéf francouzské automobilové asociace PFA na pařížském autosalonu nevyzval ke zrušení zákazu k roku 2035, ale řekl, že je nutné rychle se vrátit k jednacímu stolu a prodiskutovat přezkum cílů, který je v současnosti naplánován na rok 2026.
Automobilka Škoda Auto vyvinula nové malé SUV Kylaq určené pro indický trh. S novým modelem vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří téměř 30 procent indického automobilového trhu a patří k nejrychleji rostoucím. Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škody lokálně vyvinutým a vyráběným v Indii. Ta je v současnosti největším mimoevropským trhem značky.
Škoda Auto vyvinula nové SUV pro indický trh. Je menší než Fabia
Zprávy z firem
Jihokorejská společnost Hyundai Mobis investuje na Slovensku přes 170 milionů eur (4,3 miliardy korun) do výroby součástek hlavně pro elektromobily, zaměstná v ní více než 270 lidí, řekl po podpisu memoranda mezi slovenskou vládou a Hyundai Mobis slovenský premiér Robert Fico. Hyundai Mobis je na Slovensku už teď největším výrobcem dílů pro automobily.
Firma Hyundai Mobis rozšíří výrobu na Slovensku. Od Fica bude mít daňovou úlevu
Zprávy z firem
Letošní mezinárodní autosalon v Paříži se nese ve znamení souboje mezi evropskými a čínskými výrobci. Evropské automobilky, které se nyní potýkají s problémy, potřebují prokázat, že stále zůstávají ve hře, zatímco čínští konkurenti se snaží prorazit na evropském trhu. Pařížský autosalon, který je největší v Evropě, bude otevřen pouze pro zástupce tisku, veřejnost bude moci výstavu navštívit od úterý do neděle.
V Paříži se chystá souboj evropských a asijských automobilek
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.