Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tech guru Fabrice Biundo: České firmy si umělou inteligenci teprve osahávají. Investice budou obří

Fabrice Biundo
se svolením Fabrice Biundo
Stanislav Šulc

Dlouhá léta se Fabrice Biundo pohyboval v českém mediálním prostředí. Podílel se na uvedení značky Vogue na český trh, poté se ale rozhodl naplno věnovat své opravdové vášni – kreativitě, technologiím, inovacím. Nastoupil do společnosti Yord, která se chce stát jedním z lídrů vývoje v segmentu rozšířené reality. A v současnosti je vizionář Fabrice kreativním konzultantem v oblasti umělé inteligence. „České společnosti jsou v tuto chvíli v ‚edukační fázi‘. Takže se hodně rychle učí spřátelit se s možnostmi a výhodami AI. Tomu odpovídají i nižší investice, které zatím nejsou srovnatelné s USA a nadnárodními korporacemi. Ale přeci jen už tu investice jsou.“

V kreativním průmyslu se pohybujete již dlouhou dobu. Jak jste se dostal k AI?

Moje cesta od kreativního průmyslu k umělé inteligenci byla sice dlouho nenápadná, ale přesto hluboce zakořeněná v podstatě mé profesní dráhy. Už jako Chief Business Officer v Lagardère CZ a posléze jako CEO Vogue CZ jsem byl známý tím, že jsem se snažil využívat vždy těch nejnovějších technologických vymožeností. To jsem prostě já. A i v těchto velkých skupinách se nám dařilo dělat věci, které hodně předbíhaly dobu.

S Elle jsme například použili první QR kód, který v časopisu ukázal interaktivní módní prvky, ve Vogue jsme uspořádali vůbec první AR módní přehlídku, v níž jsme využili motivů z našeho prvního čísla věnovaného Sametové revoluci. V době, kdy jsme to zkusili, přitom nikdo další o ničem takovém ani neuvažoval.

Přeci jen to je ještě daleko ke klasické umělé inteligenci.

Vzhledem k tomu, jak se moje kariéra kolem technologií točila, rozhodl jsem se naplno vstoupit do tech sektoru. V jedné z předních AR/VR společností světa, Yord, jsem piloval své schopnosti a znalosti v rozšířené realitě a umělé inteligenci. Vrcholem této cesty byl můj přestup do Ogilvy Consulting jako konzultant inovací, kde se podílím o své znalosti s klienty v celé skupině WWP, což je více než 12 agentur.

Co jim radíte?

Pomáhám jim pochopit tyto nové technologie, propojit tyto vymoženosti s jejich byznysovými cíli a dosáhnout co nejlepších výsledků.

Podnikatelka Michaela Bakala

Michaela Bakala: Psychologii používám celý život. Tak jsem ji začala studovat

Podle statistik je přede mnou třicet let práce. Rozhodla jsem se vrátit do školy a jít studovat psychologii. Možná si založím kliniku, říká podnikatelka a filantropka Michaela Bakala. S padesátkou podle ní přišel zlom a hledání toho, co dál. Jak všechny talenty a nabyté zkušenosti zúročit. O svém poslání, Jižní Africe, politice, filantropii i dětech hovořila s magazínem Newstream CLUB.

Přečíst článek

Katarína Vlčková

Katarína Vlčková: Chceme dostat Česko mezi světovou špičku v poskytování dětské paliativní péče

Katarína a Ondřej Vlčkovi před dvěma lety šokovali českou filantropickou společnost svým obřím vkladem jedné a půl miliardy korun na dětskou paliativní péči. Ondřej byl šéfem známé české technologické společnosti Avast. Ta se před dvěma lety spojila s americkou společností Norton, byla to fúze za 8,6 miliardy dolarů. Vlčkovým z této fúze připlul významný finanční podíl. Nekoupili si jachtu ani ostrov. Obří částku věnují na pomoc druhým. Celý rozhovor si přečtěte v novém magazínu Newstream CLUB, který najdete na stáncích.

Přečíst článek

Co konkrétně jim říkáte? A pobírají to?

V tuto chvíli jsou manažeři zvědaví, jak jim možnosti AI mohou pomoci. Proto jsme sestavili workshop, kde je učíme, co AI dokáže, jaké nástroje jsou v současnosti k dispozici a jak by je mohli využít. Samozřejmě nejdříve si s nimi sedneme a probereme jejich potřeby, abychom vytipovali ty správné AI nástroje pro jejich potřeby. Náš cíl je jednoduchý: chceme AI učinit dostupnější a snazší na pochopení, aby firmy díky novým technologiím získaly výhodu ve svém byznysu a aby učinily správná rozhodnutí pro svou budoucnost.

Jak se k možnostem umělé inteligence staví manažeři českých firem? Kolik implementace AI do firemního workflow stojí? A jaké jsou nejzajímavější nástroje umělé inteligence ve vývoji? To zjistíte v rozhovoru s Fabricem Biundo, který najdete v magazínu Newstream CLUB.

K dostání je u všech dobrých prodejců nebo online.

Obálka prvního čísla magazínu Newstream CLUB Newstream

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Tomáš Mikolov

David Ondráčka: Mozky mizí, šanony zůstávají. Češi zabíjí špičkovou vědu

Přečíst článek
Doporučujeme