Tech guru Fabrice Biundo: České firmy si umělou inteligenci teprve osahávají. Investice budou obří
Dlouhá léta se Fabrice Biundo pohyboval v českém mediálním prostředí. Podílel se na uvedení značky Vogue na český trh, poté se ale rozhodl naplno věnovat své opravdové vášni – kreativitě, technologiím, inovacím. Nastoupil do společnosti Yord, která se chce stát jedním z lídrů vývoje v segmentu rozšířené reality. A v současnosti je vizionář Fabrice kreativním konzultantem v oblasti umělé inteligence. „České společnosti jsou v tuto chvíli v ‚edukační fázi‘. Takže se hodně rychle učí spřátelit se s možnostmi a výhodami AI. Tomu odpovídají i nižší investice, které zatím nejsou srovnatelné s USA a nadnárodními korporacemi. Ale přeci jen už tu investice jsou.“
V kreativním průmyslu se pohybujete již dlouhou dobu. Jak jste se dostal k AI?
Moje cesta od kreativního průmyslu k umělé inteligenci byla sice dlouho nenápadná, ale přesto hluboce zakořeněná v podstatě mé profesní dráhy. Už jako Chief Business Officer v Lagardère CZ a posléze jako CEO Vogue CZ jsem byl známý tím, že jsem se snažil využívat vždy těch nejnovějších technologických vymožeností. To jsem prostě já. A i v těchto velkých skupinách se nám dařilo dělat věci, které hodně předbíhaly dobu.
S Elle jsme například použili první QR kód, který v časopisu ukázal interaktivní módní prvky, ve Vogue jsme uspořádali vůbec první AR módní přehlídku, v níž jsme využili motivů z našeho prvního čísla věnovaného Sametové revoluci. V době, kdy jsme to zkusili, přitom nikdo další o ničem takovém ani neuvažoval.
Přeci jen to je ještě daleko ke klasické umělé inteligenci.
Vzhledem k tomu, jak se moje kariéra kolem technologií točila, rozhodl jsem se naplno vstoupit do tech sektoru. V jedné z předních AR/VR společností světa, Yord, jsem piloval své schopnosti a znalosti v rozšířené realitě a umělé inteligenci. Vrcholem této cesty byl můj přestup do Ogilvy Consulting jako konzultant inovací, kde se podílím o své znalosti s klienty v celé skupině WWP, což je více než 12 agentur.
Co jim radíte?
Pomáhám jim pochopit tyto nové technologie, propojit tyto vymoženosti s jejich byznysovými cíli a dosáhnout co nejlepších výsledků.
Podle statistik je přede mnou třicet let práce. Rozhodla jsem se vrátit do školy a jít studovat psychologii. Možná si založím kliniku, říká podnikatelka a filantropka Michaela Bakala. S padesátkou podle ní přišel zlom a hledání toho, co dál. Jak všechny talenty a nabyté zkušenosti zúročit. O svém poslání, Jižní Africe, politice, filantropii i dětech hovořila s magazínem Newstream CLUB. Michaela Bakala: Psychologii používám celý život. Tak jsem ji začala studovat
Leaders
Katarína a Ondřej Vlčkovi před dvěma lety šokovali českou filantropickou společnost svým obřím vkladem jedné a půl miliardy korun na dětskou paliativní péči. Ondřej byl šéfem známé české technologické společnosti Avast. Ta se před dvěma lety spojila s americkou společností Norton, byla to fúze za 8,6 miliardy dolarů. Vlčkovým z této fúze připlul významný finanční podíl. Nekoupili si jachtu ani ostrov. Obří částku věnují na pomoc druhým. Celý rozhovor si přečtěte v novém magazínu Newstream CLUB, který najdete na stáncích.Katarína Vlčková: Chceme dostat Česko mezi světovou špičku v poskytování dětské paliativní péče
Leaders
Co konkrétně jim říkáte? A pobírají to?
V tuto chvíli jsou manažeři zvědaví, jak jim možnosti AI mohou pomoci. Proto jsme sestavili workshop, kde je učíme, co AI dokáže, jaké nástroje jsou v současnosti k dispozici a jak by je mohli využít. Samozřejmě nejdříve si s nimi sedneme a probereme jejich potřeby, abychom vytipovali ty správné AI nástroje pro jejich potřeby. Náš cíl je jednoduchý: chceme AI učinit dostupnější a snazší na pochopení, aby firmy díky novým technologiím získaly výhodu ve svém byznysu a aby učinily správná rozhodnutí pro svou budoucnost.
Jak se k možnostem umělé inteligence staví manažeři českých firem? Kolik implementace AI do firemního workflow stojí? A jaké jsou nejzajímavější nástroje umělé inteligence ve vývoji? To zjistíte v rozhovoru s Fabricem Biundo, který najdete v magazínu Newstream CLUB.
K dostání je u všech dobrých prodejců nebo online.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.