Headhunter Bubeník: Skvělý manažer dělá šťastnými podřízené i akcionáře
Plánovat, vést, delegovat a vyhodnocovat. To je denní chleba manažera. Nemůže se jím stát kde kdo. Jaké vlastnosti a dovednosti má mít dobrý manažer, přiblížil v rozhovor pro FreshStart Jan Bubeník, headhunter a majitel společnosti Bubenik Partners.
Jan Bubeník se výběrem top manažerů zabývá už přes dvacet let. A jak se podle něj pozná skvělý manažer?
Je to člověk, který se nebojí se dělat rozhodnutí. I za předpokladu, že nemá dost informací
U manažerské pozice je potřeba umět rychle jednat. Často musí udělat rozhodnutí i ve chvíli, kdy nemá všechny informace, které by mu mohly pomoct. Nesmí se bát rozhodnout se podle svého nejlepšího uvážení. V případě kritiky musí dokázat své rozhodnutí odůvodnit a postavit se za něj.
Je autentický
Aby byl manažer dobrým vzorem pro svůj tým, měl by být autentický. Být sám sebou, se svým týmem sdílet úspěchy i neúspěchy. Tím se vytvoří důvěrné prostředí, kde se ostatní členové týmu budou cítit dobře a nebudou mít strach podělit se o své myšlenky a názory, které často mohou přispět k růstu týmu nebo celé firmy.
„Dostávám otázky, jak dělám networking. Já ho ale nedělám, přirozeně se o lidi zajímám a snažím se být užitečný.“ Prozradil na sebe v pořadu Newstreamu Značka: Osobně Jan Bubeník, zakladatel a majitel jedné z prestižních headhunterských společností v České republice Bubeník Partners. „Když budujete vztahy transakčně, je to z toho cítit,“ dodal.
Jan Bubeník: Každý něco sbírá. Já sbírám vztahy
Newstream TV
Komunikuje
Další opravdu důležitou schopností, kterou Bubeník vypíchl, je komunikativnost. Žádný vztah bez otevřené komunikace nefunguje. Proto musí manažer komunikovat svá očekávání, poskytovat zpětnou vazbu nebo dokázat vytknout věci, se kterými není spokojený.
Efektivně zadává a deleguje úkoly
Pro efektivní práci manažera je potřeba umět zadávat a delegovat úkoly svému týmu podle jejich schopností a dovedností. Nesmí sklouznout k mikromanagementu, který bude jen obírat o čas. Řešení je nechat každého, ať si pracuje na tom, v čem je dobrý. Jen tak dosáhne tým rychle kvalitních výsledků.
Dokáže vybrat správnou pozici pro své podřízené
Dobrý manažer musí být empatický. Je důležité naslouchat svým podřízeným a rozumět jejich potřebám. Díky tomu dokáže přiřadit jednotlivým lidem příslušné pozice, na kterých se jim bude dařit a budou tam spokojenější.
A jaké další schopnosti definují dobrého manažera?
Schopnost tým inspirovat a motivovat
V dnešní době už často lidem nestačí velké číslo na výplatní pásce, říká Bubeník a dodává: „Chtějí dělat práci, která má smysl a přináší výsledky. Pokud manažer pochopí cíle firmy, je pak jednodušší je přenést do svého týmu a zajistit tak, aby se lidé v něm cítili užiteční a potřební.”
Tým mohou motivovat i zdánlivé maličkosti, jako je pohodlnější a modernější pracovní prostředí.
Více o manažerských schopnostech čtěte v článku na FreshStart.cz. Celý rozhovor s headhunterem Janem Bubeníkem se spouští v úvodu tohoto článku.
Nepředvídatelnost charakterizuje dnešní dobu. Manažer si musí umět poradit a řídit firmu, i když nemá dostatek informací, říká známý headhunter Jan Bubeník. Důležitá je autenticita a přežít lze jen tak, že šéf umožní i dělat chyby, dodává. Důležité jsou také hodnoty. „Myslím, že chytří, zvědaví lidé se vždycky zajímali o kontext toho, jestli počínání té které firmy má ještě nějaký přesah, jestli tvoří mimo zisku ještě nějaké dobro nebo nějakou hodnotu,“ říká Bubeník v rozhovoru pro magazín Newstream CLUB.
Lovec talentů Jan Bubeník: Mladí chtějí spíš dělat dobro, než vydělávat peníze
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.