Bankou roku je Komerční banka, pojišťovnou opět Kooperativa
V hlavní kategorii 21. ročníku Mastercard Banka roku zvítězila Komerční banka, ocenění Pojišťovna roku získala Kooperativa. Ocenění Bankéř roku obhájil generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon. Pojišťovákem roku se stal generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR Martin Žáček.
Mezi bankami se na stupně vítězů dostala také druhá Moneta a třetí Česká spořitelna. Mezi pojišťovnami braly stříbro a bronz pojišťovna Direct a ČSOB Pojišťovna. V kategorii Hypotéka roku porotu složenou z odborníků nejvíce oslovila Moneta.
„Finanční instituce pracují na digitalizaci a zlepšení zákaznického zážitku, například v rychlosti vyřízení požadavků klientů či zprostředkovatelů. Právě tyto aspekty hrály v hlasování silnou roli,” uvedl člen poroty Jan Lener ze společnosti Broker Consuting.
Členka představenstva Komerční banky Jitka Haubová má plné ruce práce. Řídí digitální transformaci banky, která přijde na tři miliardy korun. Během pandemie měla jako nejvyšší manažerka provozu na starosti všechny krizové změny. Nyní s týmy zajišťuje výplatu klientů zkrachovalé Sberbanky, pomáhá Ukrajincům i řeší nápor dotazů kolem aktuální situace.
Jitka Haubová: Banka musí fungovat i v dobách krizí
Money
Zaujal podle něj i produkt pojištění dlouhodobé péče či rozsah, jakým se snahy bank a pojišťoven v ESG (požadavky na environmentální a sociální dopady podnikání) promítly přímo do jejich produktů.
Komerční banka vyhrála kromě hlavní kategorie i korporátní banku roku a banku bez bariér. Kategorii zodpovědná banka roku vyhrála Moneta, Air Bank se pak stala vítězem kategorie banka zákazníků, kterou podle vlastní metodiky vyhodnocuje analytická společnost KPMG.
Pojem udržitelnost berou v ČSOB smrtelně vážně. Jako první banka ukončila investice do výroby elektřiny z uhlí, její centrály v Praze a Hradci Králové patří mezi stovku nejekologičtějších budov v Evropě. Ale nejde jen o ekologii. „Všechny oblasti ESG jsou provázané – šetrné podnikání, odpovědnost vůči společnosti i řízení firmy nastavené tak, aby uměla tyto cíle naplňovat,“ říká Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za oblasti HR, IT, FAM a Operations.
Šetrná ekonomika je největší výzva dneška, říká Suchánková z boardu ČSOB
Leaders
„Dlouhodobým trendem je celkový důraz na jednoduchou digitalizaci služeb servisu klientů a aktivně se řeší i společenský dopad a udržitelnost. Mix všech těchto hlavních kritérií porota zohlednila při výběru vítězů, zaměřili jsme se na efektivitu, rychlost a skutečný dopad pro klienta,” uvedl generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Michal Čarný.
Windfall tax zamíchá kartami
Mezi pojišťovnami se zodpovědnou pojišťovnou roku stala Uniqa a pojišťovnou bez bariér Kooperativa. Pojišťovnou zákazníků je podle metodiky KPMG ČSOB Pojišťovna.
Zakladatel a organizátor soutěže Petr Stuchlík upozornil na to, že následující roky bankovnictví zřejmě poznamená plánované zavedení takzvané windfall tax, tedy mimořádné daně z nadměrných zisků.
„Příští roky budou zatíženy spory kolem daně z nadměrných zisků, pokud tedy bude arbitrárně určena jen pro šest bank. V právním státě je takové řešení neudržitelné a potáhne se s námi jako kauza Diag Human roku 2022,” uvedl Stuchlík.
Vítězové dvou kategorií, banka zákazníků a pojišťovna zákazníků, byli vybráni na základě více než 5000 zákaznických výpovědí, které každoročně vyhodnocuje KPMG ČR.
Jak ne příliš oblíbený ústav během pár let přeměnit na moderní banku, která bude oporou střední třídy? Pojďme dát drobným klientům to, co bohatí znají už dávno, říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny a nejvýše postavená bankéřka v Česku.
Malé banky nastavily spořitelně zrcadlo, musela se změnit, říká bankéřka Pešková
Money
Vše k fenoménu ESG čtěte zde
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.