Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů
ČTK
 ČTK

Výše reálných slev v tuzemských internetových obchodech se při letošní akci Black Friday zatím pohybuje nejčastěji mezi deseti a 15 procenty, což je zhruba stejně jako loni. Někteří obchodníci přitom inzerují slevy až čtyřnásobně vyšší. Vyplývá to z údajů projektu Hlídač shopů. Black friday vyvrcholí v pátek 25. listopadu, část obchodníků slevy spustila již dříve tento měsíc.

„E-shopy se pomalu připravují na platnost Evropské směrnice i v ČR. Zhruba polovina tak už uvádí reálné slevy i během letošního Black Friday. Jsou ale stále e-shopy, které si hledají skulinky. Jednou z nich je například neuvádět výši slevy a jen produkt dát do kategorie Black Friday, což je nekalá praktika," uvedl jeden z autorů projektu Hlídač shopů Jakub Balada. Podle něj je v těchto případech sleva zanedbatelná, nebo je produkt zdražený.

Black Friday

Lukáš Kovanda: Slevové akce Black Friday jsou tu. A s nimi i falešné slevy

Už za deset dní, 25. listopadu, nastane letošní Black Friday. Den plný slev, importovaný z USA, se v Česku uchytil v necelém posledním desetiletí zejména v oblasti internetového nakupování. Letos se vyplatí nakupovat zvláště elektroniku. Naopak, s nákupy třeba oděvů je lepší vyčkat na povánoční nebo novoroční slevové akce.

Přečíst článek

U největších e-shopů se nicméně udávaná sleva, která se blíží té skutečné. Například u Alzy je průměrná uváděná sleva 19 procent a reálná je podle Hlídače shopů 18 procent, v případě Datartu je to 16 procent versus 12 procent a u CZC se průměrná a deklarovaná sleva shodují na 14 procentech. Na Mall.cz je ale například rozdíl mezi uváděnými 19 procenty a skutečnou slevou deset procentních bodů a u Mountfieldu pak 46 bodů v neprospěch reálné slevy.

Začátek vrcholu prodejní sezony

Pro obchodníky je závěr roku začínající právě akcí Black Friday vrcholem sezony. Podle Asociace pro elektronickou komerci letos e-shopy v souvislosti s Black Friday utrží okolo sedmi miliard korun a slevové akce využije 67 procent internetových uživatelů.

CZC podle svého sdělení uvádí u každého ze standardních produktů možnost zobrazení grafu s transparentním vývojem ceny. Všechny slevy počítá z nejnižší ceny e-shopu za posledních 30 dní. Podobné je to podle mluvčí Pavly Hobíkové u Mall.cz. „Změnou oproti předchozím slevovým akcím je to, že u nás zákazníci letos již nenajdou produkty se slevou ve výši 70 až 80 procent. V minulosti se totiž výše slev počítala z doporučených maloobchodních cen, kdežto od letošního roku je vypočítávána z nejnižší ceny, za jakou se zboží prodávalo v posledních 30 dnech. Slevy sice působí opticky menší, nakupující mají ale stoprocentní jistotu, že jsou opravdu férové," dodala.

Nákup v Kauflandu v Havířově

Stanislav Šulc: Slevové karty řetězců jako lék na drahotu? Spíše špinavá hra

Věrnostní programy patří k populárním tahákům obchodníků. V běžných dobách spotřebitelé za své osobní údaje dostanou příležitost dostat nějaký bonus k nákupu. V současnosti ale řetězce začaly své věrnostní programy zneužívat a jejich chování začíná připomínat diskriminaci, míní komentátor newstream.cz Stanislav Šulc.

Přečíst článek

„Do slev dáváme i aktuální sezonní zboží, jako je třeba noční prádlo, nejde pouze o výprodej starších kolekcí. V akci v rámci Black Friday máme zboží v hodnotě 100 milionů korun. Je to největší Black Friday v dějinách naší firmy a samozřejmě zajímavá příležitost pro zákazníky na Vánoce," uvedl ředitel nákupu Astratex Lukáš Barcal.

Podle posledního spotřebitelského průzkumu mezi více než 1000 respondenty pro marketingovou agenturu Acomware a logisticko-technologickou společnost Zásilkovna se nechá slevami ke spontánním nákupům zlákat 42 procent lidí. Impulzivně nakupují spíše ženy a, co se týče věkové kategorie, nejvíce jim neodolají lidé mezi 25 a 34 lety. Neplánovaně na internetu častěji nakupují vysokopříjmové nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Black Friday

Konec falešných obřích slev? Nový zákon zakazuje prodejcům lákat na fiktivní „nízké” ceny

Přečíst článek
Tržby obchodů klesly patnáctý měsíc za sebou. K růstu se po roce a půl vrátily e-shopy

AKTUALIZOVÁNO: Tržby obchodů klesly patnáctý měsíc za sebou. K růstu se vrátily e-shopy

Přečíst článek
Doporučujeme