Ceny použitých rolexek těží ze snížení sazeb

Ceny luxusních hodinek z druhé ruky už zastavily svůj více než dva roky trvající pád. Změnu kurzu tlačí očekávání, že Fed začne již v příštím roce snižovat sazby.
Index Bloomberg Subdial Watch, který sleduje 50 nejobchodovanějších použitých luxusních hodinek podle jejich hodnoty, signalizuje možné oživení na trhu v případě poklesu sazeb. Ceny použitých hodinek značek Rolex, Patek Philippe či Audemars Piguet se propadly, když americký Fed zvýšil úrokové sazby, aby zmírnil prudce rostoucí inflaci. Nyní ale trh zalila vlna optimismu, že tlak už může polevit, píše Bloomberg.
Americká centrální banka totiž ve středu signalizovala, že její nejprudší kolo zvyšování sazeb za poslední generaci pravděpodobně skončilo. Podle předsedy Fedu Jeroma Powella by náklady na úvěry mohly začít klesat již příští rok, kdy se očekává snížení sazeb.
Podle Christy Davise, spoluzakladatele společnosti Subdial Watches, britského prodejce a obchodní platformy na sekundárním trhu s hodinkami, by změna kurzu mohla způsobit obrat v ocenění použitých hodinek.
Změna trendu
„Při pohledu na rok 2024 je potenciál pro měkké přistání stabilních a nakonec klesajících sazeb důvodem k optimismu na trhu s hodinkami,“ řekl Davis.
Index Bloomberg Subdial Watch Index klesl v roce 2023 přibližně o 10 procent. Nyní se nachází na nejnižší úrovni za více než dva roky po prudkém růstu, který dosáhl vrcholu na začátku roku 2022.
Poptávka po drahých použitých hodinkách předních švýcarských značek během pandemie prudce vzrostla, protože domácí spotřebitelé, kteří měli dostatek peněz, sháněli luxusní hodinky online. Šílenství ochladlo, když se zvýšily náklady na půjčky, což srazilo poptávku po spekulativních aktivech.
Ceny hodinek se nejvíce propadly mezi dubnem a srpnem 2022, kdy Fed provedl největší zvýšení sazeb, uzavřel Davis.
Temu, Shein, Aliexpress a spol. Levné čínské e-shopy vtrhly na západní trhy. Akcie Pinduoduo vzrostly letos o dvě třetiny.
To bude ještě masakr. Sociální nákupy z Číny válcují západní internetové obchody
Trhy
Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.
Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce
Enjoy
Vedle klasických obrazů slavných i méně známých mistrů, které patří už k tradičně oblíbeným sběratelským aktivům, se může vyplácet investovat i do vybraných luxusních předmětů. Je třeba ale vědět do čeho a za jakých podmínek, protože ani tento trh luxusních komodit není stabilní. Knight Frank Luxury Investment Index (KFLII) proto dlouhodobě sleduje vývoj zhodnocení desítky luxusních aktiv a nyní hlásí, že na rozdíl od zlata či akcií tato aktiva za posledních 12 měsíců rostla mnohem více. Podívejte se, která to byla a kam se dají také dát přebytečné miliony.
Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.