Češi se chystají utrácet. Vyšší předvánoční tržby očekávají prodejci oblečení i restaurace
Čeští obchodníci budou mít podle odhadu Mastercardu letos vyšší předvánoční tržby než v loňském roce. Češi totiž hodlají utratit od začátku listopadu do Štědrého dne o čtyři procenta meziročně více peněz, uvádí studie společnosti Mastercard SpendingPulse, která pravidelně sleduje prodeje v kamenných obchodech i online a zahrnuje všechny formy plateb včetně hotovosti.
Z nákupního oživení by měly těžit zejména restaurace, kde Mastercard předpokládá nárůst tržeb o 10,8 procenta. Vedle gastronomie očekává meziroční nárůst tržeb také u obchodů s oděvy o 3,9 procenta, elektronikou o 0,7 procenta a potravinami o 0,5 procenta. Naproti tomu prodejci šperků by se pole studie měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 procenta.
„Naše poslední studie SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí. Dobrou zprávou pro firmy a podnikatele ale je, že stále existuje touha utrácet, a to především za vánoční dárky a v restauracích,“ uvedl ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Martin Dolejš.
Poslanci chtějí v návrhu státního rozpočtu na příští rok přesunout téměř 209 miliard korun. Ve druhém čtení rozpočtu přednesli 104 pozměňovacích návrhů. Většina z nich pochází od opozičních poslanců, 14 návrhů přednesli koaliční poslanci. Stěhování peněz. Poslanci chtějí v rozpočtu na příští rok přesunout 209 miliard
Money
Studie Mastercard SpendingPulse se zaměřuje na nákupní chování v období od 1. listopadu do 24. prosince. Vyhodnocuje tržby v kamenných i on-line obchodech u všech typů plateb včetně hotovosti a šeků.
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.