Čína zásobuje Rusko automobily, letos jde zatím o její největší vývozní trh

Čínští výrobci automobilů za prvních pět měsíců letošního roku vyvezli nejvíce vozů do Ruska. Využili faktu, že se globální automobilky ze země stáhly kvůli probíhajícímu konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou.
Agentura Bloomberg uvádí, že Čína do Ruska od ledna do května dodala zhruba 278 tisíc vozidel. Země, která je v současné době ve válečném konfliktu s Ukrajinou, na prvním místě vystřídala Mexiko (kam Čína letos dodala 159 tisíc vozů), které bylo loni v rámci čínského exportu vozidel na prvním místě.
V desítce největších exportních trhů se po Rusku a Mexiku umístila Belgie (120 tisíc vozů), Austrálie (101 tisíc vozů), Velká Británie (90 tisíc vozů), Saúdská Arábie (87 tisíc vozů), Thajsko (69 tisíc vozů), Spojené arabské emiráty (60 tisíc vozů), Španělsko (58 tisíc vozů) a Filipíny (58 tisíc vozů), vyplývá to ze statistik čínského svazu automobilek CAAM.
Čínský svaz výrobců automobilů CAAM kvůli antimonopolnímu zákonu odvolal čtvrteční příslib 16 automobilek, že se vyhnou "abnormálnímu stanovování cen".
Čínský svaz automobilek odvolal závazek šestnácti společností, které se chtěly vyhnout abnormální cenotvorbě
Zprávy z firem
V Rusku vládnou Geely, či Chery
Analytická společnost Autostat uvedla, že šest z deseti nejprodávanějších značek na ruském trhu jsou čínské automobilky jako Chery, Geely, nebo GWM. Mezi oblíbené modely patří především vozy z kategorie SUV, konkrétně modely Chery Tiggo 7 Pro, či Geely Coolray. Celkově se prodej nových aut v Rusku za červen zvýšil meziročně o 151,8 procenta na 82 407 vozů. Za šest měsíců roku se v zemi prodalo 401 600 nových aut.
Díra na trhu pro čínské automobilky vznikla s postupným odcházením společností a automobilek jako například Toyoty, Volkswagenu, či Renaultu z ruského trhu kvůli konfliktu na Ukrajině.
Ta čínské automobilky zařadila na seznam „sponzorů války“ zahrnující více než dvě desítky společností, které pokračují v podnikání v Rusku. Agentura Bloomberg zároveň doplnila, že ty zároveň pokračují ve spolupráci s mezinárodními výrobci automobilů, kteří z Ruska odešli. Například společnost Geely a ovládá švédské automobilky Volvo a Polestar.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.