Čínská cla na brandy z EU otřásla regionem Cognac
Francouzští producenti koňaku zaplakali loni nad výdělkem. Kvůli odvetným clům Číny na evropskou brandy se jejich export skokově propadl.
Hodnota vývozu francouzského koňaku se loni snížila o 10,6 procenta. Přispěl k tomu skoro čtvrtinový propad vývozu do Číny, protože čínská ekonomika se potýkala s problémy a Peking uvalil antidumpingová cla na brandy z Evropské unie. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila lobbistická skupina Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC).
Čína je podle hodnoty vývozu největším trhem pro francouzský koňak. Hodnota vývozu do Číny loni klesla o 23,8 procenta a objem o 9,6 procenta.
Celní válka mezi EU a Čínou
BNIC upozorňuje, že prudký pokles vývozu do Číny ukazuje, že je nutné najít rychle politické řešení čínských cel. Francouzský prezident Emmanuel Macron začátkem ledna uvedl, že premiér François Bayrou pojede do Číny, kde bude jednat o obchodním sporu, napsala agentura Reuters.
Čína loni na začátku října oznámila, že zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z EU. Stalo se tak poté, co členské státy sedmadvacítky umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny.
Koňak je název brandy pocházející z francouzské oblasti Cognac, podobně jako šampaňské je druh šumivého vína pocházející z oblasti Champagne. Francouzský koňak tvoří téměř veškerý dovoz brandy z EU do Číny. Předloni z Francie podle čínských celních údajů pocházelo 99 procent dovážené brandy.
Čína zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z Evropské unie. V úterý to oznámilo čínské ministerstvo obchodu. Děje se tak poté, co členské státy sedmadvacítky minulý týden umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny. Evropská komise (EK) považuje cla za neodůvodněná a napadne je u Světové obchodní organizace (WTO). Akcie výrobců koňaku na evropských burzách začaly po oznámení klesat.Čína vrací úder. Odnesou to evropští výrobci koňaku
Money
Kvalita šumivých vín s označením prosecco může být excelentní, ale taky dost mizerná. A právě to znepokojuje výrobce těch kvalitnějších. Některá severoitalská vinařství se proto rozhodla na svých lahvích raději označení prosecco vůbec neuvádět. Třeba vinařství Col Vetoraz. „Naši image a vnímání naší značky poškozuje produkce půl miliardy lahví prosecca, které nemá žádnou historii nebo vazbu na konkrétní místo,“ řekl šéf vinařství Loris Dall’Acqua.Nechceme být ve škatulce s patoky. Výrobci luxusního šumivého vína se raději vzdali označení „prosecco“
Enjoy