Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínské automobilky lobbují za odvetná cla na auta z EU

Xiaomi SU7
ČTK
 ČTK

Čínští výrobci automobilů vyzvali Peking, aby jako odvetu za rozhodnutí Bruselu omezit vývoz čínských elektromobilů zvýšil cla na dovoz aut se spalovacím motorem z Evropské unie. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na čínský státní list Global Times.

Reklama

Na úterním jednání za zavřenými dveřmi, kterého se zúčastnili i zástupci evropských automobilek, čínští výrobci aut a průmyslové skupiny navrhli úřadům, aby zvýšily cla na velká auta s benzinovým motorem dovážená z Evropské unie, uvedl čínský list.

Obchodní politika EU je čím dál více ochranářská, a to kvůli obavám, že čínský model rozvoje zaměřený na výrobu a tažený zadlužením by mohl unii zaplavit levným zbožím, včetně elektromobilů. Čínské firmy se totiž kvůli slabé domácí poptávce zaměřují na vývoz.

Evropská komise 12. června oznámila, že je připravena od července zavést dodatečné clo na čínské elektromobily, a to až 38,1 procenta. Následovala tak Spojené státy, které o chystaném zavedení vyšších cel informovaly v květnu.

Čínská společnost Leapmotor

Číňané si našli další místo, kde budou montovat svá elektroauta. Je kousek od Česka

Čínská automobilka Leapmotor začne vyrábět v továrně společnosti Stellantis v polských Tychách malé elektromobily. S odvoláním na dva nejmenované zdroje to uvedla agentura Reuters. Leapmotor a Stellantis před časem vytvořily společný podnik, což čínské firmě umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla mimo Čínu.

Přečíst článek

Reklama

25procentní clo

List Global Times na konci minulého měsíce s odvoláním na odborníka z odvětví uvedl, že vládní výzkumné centrum pro automobily navrhuje, aby Čína zvýšila dovozní cla na velké automobily s benzinovým motorem na 25 procent. V současnosti je dovozní clo 15 procent.

Čínské úřady už dříve prostřednictvím komentářů ve státních médiích a rozhovorů s představiteli odvětví naznačily možná odvetná opatření. Tento týden čínské ministerstvo obchodu oznámilo zahájení antidumpingového vyšetřování evropských produktů z vepřového. Čínské firmy podle médií také vyzvaly Peking, aby se zabýval dovozem mléčných výrobků z EU.

EU chystá výrazně vyšší cla na čínská elektroauta. Pro Česko to není dobrá zpráva

Evropská unie od první poloviny příštího měsíce výrazně navýší cla na čínská elektroauta, až do výše přesahující 38 procent. EU tak činí na základě prověrky systému dotování výroby čínských elektroaut, kterou zahájila loni. Čína už uvedla, že podnikne odvetné kroky. Akcie firem čínského segmentu výroby elektroaut se v reakci propadají. Například akcie automobilek Geely a Xpeng klesají o osm procent.

Přečíst článek

dobíjecí stanice

Cena, dojezd i obavy z Číny. Češi elektroauta nemusí, většina v nich nikdy nejela, ukázal průzkum

Česká veřejnost má rozporuplný vztah k elektrickým automobilům. Mají je spojené s řadou obav, ale uznávají i jejich pozitivní přínosy. Z dubnového průzkumu agentury STEM/MARK rovněž vyplynulo, že většina Čechů v takovém vozidle ještě nikdy nejela a jejich cena se musí významně snížit, aby je lidé byli ochotni kupovat.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Lukáš Kovanda: Čína hrozí EU odvetou. Bát by se měli hlavně čeští zemědělci

Přečíst článek
BYD Seagull

Čínské automobilky šlapou na plyn. Do pěti let by mohly ovládnout třetinu světového trhu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme