Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Covid, válka, recese? Nic z toho luxusní segment netíží, útraty rostou

Švýcarský Richemont koupil výrobce kabelek Delvaux.
Ben Storms / Delvaux

Tržby z prodeje luxusního zboží se letos zvýší nejméně o pět procent, uvádí to studie konzultační firmy Bain. Zákazníci v USA a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty.

Reklama

Tržby z prodeje osobního luxusního zboží podle nejkonzervativnějšího odhadu společnosti letos dosáhnou 305 miliard eur (asi 7,5 bilionu korun). Nejoptimističtější scénář, který počítá s rychlým oživením po pandemii, pak uvádí tržby 330 miliard eur. V předchozí prognóze Bain počítal s tržbami 300 až 310 miliard eur.

Bain rozšířil prognózu, aby zohlednil současné vysoké tržby, řekla agentuře Reuters partnerka firmy Bain Claudia D'Arpiziová. Dodala, že spotřebu zatím neovlivnila ani politická situace, ani rozkolísaný akciový trh v USA či obavy z recese.

Ilustrační foto

Inflace dostihla i ty nejbohatší. Nejvíc si za luxus připlatí v Šanghaji

Vůči inflaci není imunní nikdo, ani ti nejbohatší. Nejvíc zdražování luxusního zboží pociťují bohatí obyvatelé Hongkongu, naopak v New Yorku nárůst cen luxusního zboží není tak razantní, jak je tomu u toho běžného, píše server CNBC.

Přečíst článek

Loni tržby z prodeje osobního luxusního zboží činily 288 miliard eur. Překonaly tak předchozí odhad 283 miliard eur, zejména díky vysokým předvánočním výdajům. Do kategorie osobního luxusního zboží spadá oblečení, doplňky a kosmetické výrobky. Spojené státy loni předstihly Evropu a byly největším trhem s luxusním zbožím.

Reklama

Firmy zaměřené na prodej luxusního zboží se kvůli pandemickým omezením v Číně zatím spíše zaměřují na poptávku v Evropě a ve Spojených státech. Očekává se ale, že výdaje čínských spotřebitelů se ve druhé polovině roku zotaví. Bain rovněž upozornil, že rychle rostoucím trhem je Jižní Korea.

Dubaj, ilustrační foto

Dubajsk. Ruské tažení do Dubaje nebere konce, mají tam už svoje první lázně

Po 24. únoru, kdy Evropa začala uzavírat svůj vzdušný prostor ruským letadlům, začali bohatí Rusové létat jinam: především do Střední Asie a na Blízký východ. Do května se formovala nová geografie ruské elity, ukazují údaje o téměř 2000 letech analyzované deníkem The New York Times. Tento svět má jedno jasné centrum: Dubaj.

Přečíst článek

Luxusní turecký resort Terezy Maxové
video

REPORTÁŽ: Turecký resort Terezy Maxové nabízí skutečný luxus. Jezdí sem i Češi

Luxusní resort Kaplankaya poblíž tureckého města Bodrum byl letos zařazen mezi top dovolenkové destinace prestižního výběru Daily Mail. Resort, který i nabízí 140 pokojů a 27 vil, vybudovala Tereza Maxová spolu se svým manželem, tureckým miliardářem Burakem Oymenem. Reportér byznysového portálu newstream.cz resort navštívil. „Češi jsou rozhodně mezi návštěvníky z top deseti zemí,“ prozradil Sarp Okçuoğlu, obchodní šéf společnosti Six Senses, která resort provozuje.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme