Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Covid, válka, recese? Nic z toho luxusní segment netíží, útraty rostou

Švýcarský Richemont koupil výrobce kabelek Delvaux.
Ben Storms / Delvaux

Tržby z prodeje luxusního zboží se letos zvýší nejméně o pět procent, uvádí to studie konzultační firmy Bain. Zákazníci v USA a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty.

Tržby z prodeje osobního luxusního zboží podle nejkonzervativnějšího odhadu společnosti letos dosáhnou 305 miliard eur (asi 7,5 bilionu korun). Nejoptimističtější scénář, který počítá s rychlým oživením po pandemii, pak uvádí tržby 330 miliard eur. V předchozí prognóze Bain počítal s tržbami 300 až 310 miliard eur.

Bain rozšířil prognózu, aby zohlednil současné vysoké tržby, řekla agentuře Reuters partnerka firmy Bain Claudia D'Arpiziová. Dodala, že spotřebu zatím neovlivnila ani politická situace, ani rozkolísaný akciový trh v USA či obavy z recese.

Ilustrační foto

Inflace dostihla i ty nejbohatší. Nejvíc si za luxus připlatí v Šanghaji

Vůči inflaci není imunní nikdo, ani ti nejbohatší. Nejvíc zdražování luxusního zboží pociťují bohatí obyvatelé Hongkongu, naopak v New Yorku nárůst cen luxusního zboží není tak razantní, jak je tomu u toho běžného, píše server CNBC.

Přečíst článek

Loni tržby z prodeje osobního luxusního zboží činily 288 miliard eur. Překonaly tak předchozí odhad 283 miliard eur, zejména díky vysokým předvánočním výdajům. Do kategorie osobního luxusního zboží spadá oblečení, doplňky a kosmetické výrobky. Spojené státy loni předstihly Evropu a byly největším trhem s luxusním zbožím.

Firmy zaměřené na prodej luxusního zboží se kvůli pandemickým omezením v Číně zatím spíše zaměřují na poptávku v Evropě a ve Spojených státech. Očekává se ale, že výdaje čínských spotřebitelů se ve druhé polovině roku zotaví. Bain rovněž upozornil, že rychle rostoucím trhem je Jižní Korea.

Dubaj, ilustrační foto

Dubajsk. Ruské tažení do Dubaje nebere konce, mají tam už svoje první lázně

Po 24. únoru, kdy Evropa začala uzavírat svůj vzdušný prostor ruským letadlům, začali bohatí Rusové létat jinam: především do Střední Asie a na Blízký východ. Do května se formovala nová geografie ruské elity, ukazují údaje o téměř 2000 letech analyzované deníkem The New York Times. Tento svět má jedno jasné centrum: Dubaj.

Přečíst článek

Luxusní turecký resort Terezy Maxové
video

REPORTÁŽ: Turecký resort Terezy Maxové nabízí skutečný luxus. Jezdí sem i Češi

Luxusní resort Kaplankaya poblíž tureckého města Bodrum byl letos zařazen mezi top dovolenkové destinace prestižního výběru Daily Mail. Resort, který i nabízí 140 pokojů a 27 vil, vybudovala Tereza Maxová spolu se svým manželem, tureckým miliardářem Burakem Oymenem. Reportér byznysového portálu newstream.cz resort navštívil. „Češi jsou rozhodně mezi návštěvníky z top deseti zemí,“ prozradil Sarp Okçuoğlu, obchodní šéf společnosti Six Senses, která resort provozuje.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme