Další přetížené letiště v trablech. KLM ruší desítky letů z Amsterdamu
Po problémech s přetížeností letišť Heathrow v Londýně a Charlese de Gaulla v Paříži se v potížích začalo utápět další velké evropské letiště, Schiphol v Amsterodamu. Vedení letiště rozhodlo o snížení kapacity pro letní měsíce a v návaznosti na to největší letecká společnost využívající toto letiště KLM zruší v následujících měsících celkem stovky letů, uvedla agentura Bloomberg.
Nizozemská pobočka Air France-KLM plánuje zrušit až dvacet zpátečních letů do evropských destinací každý den až do konce srpna. Rozhodnutí je nejnovějším krokem aerolinky ke zmírnění tlaku na amsterdamském letišti Schiphol, uvedl Bloomberg. Opatření jsou navržena tak, aby „zklidnila provozní stres personálu na letišti i v rámci letecké společnosti“, uvedla KLM v prohlášení. Zájem lidí o cestování totiž po uvolnění protikoronavirových opatření prudce stoupl.
Hodinové fronty na odbavení a bezpečností kontrolu jsou již realitou řady evropských letišť. Pražské letiště se zatím drží, ale čísla jsou proti němu. Na vině je nedostatek zaměstnanců letišť i aerolinek v kombinaci s možností poprvé po dvou a půl letech cestovat bez koronavirových restrikcí.Evropská letiště kolabují, Praha se drží. Zatím
Zprávy z firem
Společnost také silně omezí zbývající prodej letenek u své nizozemské regionální dceřiné aerolinky Cityhopper a na evropských trasách.
Obrana proti „nezvladatelným“ frontám
Tento krok přichází v době již tak výrazného omezení prodejů letenek ze strany letecké společnosti poté, co Schiphol na začátku léta přijal drastická opatření k letnímu omezení kapacity kvůli nedostatku bezpečnostních pracovníků. Provozovatel letiště Royal Schiphol Group uvedl, že maximální počet cestujících, které je schopen odbavit, se bude lišit a dosáhne 67 500 v nejrušnějších dnech v červenci a 72 500 v srpnu, přičemž jsou nutné zásahy, aby se zabránilo „nezvladatelným frontám“.
Příjmy České republiky z mezinárodního cestovního ruchu v prvním čtvrtletí letošního roku podle státní agentury CzechTourism meziročně vzrostly o deset miliard na zhruba 21,2 miliardy korun. Do Česka se vrací turisté. Utrácí tu ale méně než před pandemií
Money
Letiště nicméně očekává, že dlouhé fronty způsobené nedostatkem bezpečnostních pracovníků budou přetrvávat i během rušných prázdninových měsíců. „Nyní stanovení limitu znamená, že velká většina cestujících bude moci cestovat ze Schipholu bezpečným a odpovědným způsobem," uvedl ve čtvrtečním prohlášení generální ředitel Royal Schiphol Group Dirk Benschop.
Nizozemská pobočka Air France-KLM uvedla, že povinné snížení počtu cestujících společností Schiphol je „vysoce škodlivé“ a mělo by být pouze jednorázovým krátkodobým řešením. Letecká společnost splní opatření tím, že sníží počet lidí, kteří nastupují na palubu, ale neočekává, že by ve velkém rozsahu zrušila stávající rezervace, uvedla v prohlášení v reakci na opatření.
Schiphol, Heathrow a další
Schiphol patří mezi evropská letiště nejhůře zasažená nedávným chaosem způsobený tím, že se letecký průmysl potýká s následky prudkého snižování počtu pracovních míst z dob vrcholu pandemie. Letiště i aerolinky se potýkají s nedostatkem personálu, a mnozí z těch, co zůstali, hrozí kvůli svému přetížení a pracovním podmínkám stávkami či přímo stávkují.
Po téměř dvou letech se konečně lze dostat do Londýna bez jakéhokoli omezení a Češi tak mohou jako před pandemií vyrazit na nákup na Oxford Street či navštívit British Museum. Postpandemický Londýn však má několik problémů. Předraženými hotely v centru začínaje a nedostatkem řidičů Uberu konče. A věděli jste, že na celý středně velký Marks & Spencer stačí jen jeden „shop assistant“?Reportáž z postcovidového Londýna: Všude chybějí lidé. V dopravě, obchodech i muzeu
Názory
Londýnské letiště Heathrow a pařížské Charlese de Gaulla na konci června oznámila zrušení další lety. Heathrow proto požádalo aerolinky, aby denně zrušily 30 letů s odkazem na obavu, že počet cestujících ve špičce překročí úroveň, kterou by mohlo bezpečně zvládnout. Cestující ve francouzské metropoli zasáhla stávka, následkem čehož francouzský úřad pro civilní letectví nařídil 17procentní snížení letů na letišti Charlese de Gaulla.
K rostoucímu neklidu cestujících přispěla již i společnost Lufthansa, která na začátku června zrušila 900 letů, a před dvěma týdny oznámila zrušení dalších 2200 vnitrostátních i evropských linek. To jsou čtyři procenta kapacity firmy v tomto období.
Letecká doprava má problémy, jaké neměla desítky let. Námořním a pozemním logistikům se ale daří. Německý miliardář Klaus-Michael Kühne vidí příležitost - stal se největším akcionářem tradičních aerolinek. Nejbohatší Němec koupil kontrolní podíl v Lufthanse
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.