Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dovolená může stát i 20 milionů, říká šéf luxusní cestovky. Bohatí milují soukromé tryskáče a jachty

Pláž Lustica Bay v Černé Hoře.
Se svolením Stephena Bailaye
Petra Nehasilová

Cestovní kancelář EliteVoyage zaměřená na luxusní zájezdy pro miliardáře loni dosáhla obratu 280 milionů korun. A letos míří ještě výš. Kam vyrážejí ti nejbohatší Češi a Slováci a jaké ceny jsou ochotni platit za šnorchlování s rejnoky, pozorování gorilí tlupy nebo třeba soukromou prohlídku Sixtinské kaple?

Reklama

Cestovní kanceláře zažívají po covidu zlaté časy. A to nejenom ty „běžné“, ale i ty, které připravují luxusní dovolené na míru těm nejbohatším z nejbohatších. Nároky českých i slovenských miliardářů se rok od roku zvyšují, stejně tak i průměrná cena, kterou jsou ochotni za týdenní dovolenou pro dva zaplatit. Loni to v EliteVoyage bylo kolem 700 tisíc. Luxusní dovolená na míru se ale může vyšplhat klidně na třicetinásobek. Vůbec nejdražší dovolená, kterou v EliteVoyage zprostředkovali, vyšla na 25 milionů.

„Jednalo se o několikatýdenní cestu pro skupinu přátel napříč světem do celkem osmi destinací, plnou dobrodružných zážitků a kombinovanou i se zastávkami pro odpočinek,“ přibližuje Petr Udavský, šéf a spolumajitel společnosti.

Nejbohatší Češi milují Maledivy a soukromé jachty

Nejčastěji bohatí Češi a Slováci, mezi klienty EliteVoyage patří i 25 ze 100 nejbohatších Čechů, vyráží na Maledivy. Láká je celoročně příjemné počasí a také kvalitní hotely. V létě se pak ostrov v Indickém oceánu mění za bližší evropské destinace: Itálii, Řecko nebo Francii.

Reklama

„Pokud jde o samotné typy dovolené, 55 procent tvoří odpočinkové dovolené, 30 procent pak dobrodružné a poznávací cesty, 15 procent prodloužené víkendy. Od dob pandemie se také výrazně zvedla poptávka po privátních letech a privátních jachtách, které pro klienty také zajišťujeme,“ přibližuje Udavský.

Invia nabízí nákup zájezdů na třetiny. Ekonomové před tím varují

Revoluce v zájezdech. Lidem bude stačit na dovolenou v cizině tisícovka, nabízí největší prodejce zájezdů u nás. Zbytek doplatí později

Cestovní agentura Invia se dohodla s fintechovou společností Skip Pay patřící do skupiny ČSOB a bude nabízet možnost koupit si zájezd za třetinu. Zbytek pak zákazník doplatí později. Do prodeje zájezdů tak dorazily odložené platby známé třeba z e-shopů. Lidé si tak budou moci „půjčit“ za dovolenou, což však podle ekonomů není správné chování.

Přečíst článek

Právě soukromé lety se podle Udavského významně propisují do koncové ceny. Cestu na oblíbené Maledivy může let soukromým tryskáčem prodražit až o pět milionů.

A jak vypadá typický klient? „Zpravidla se jedná o majitele firem nebo vyšší management či sportovce. Věkově nejčastěji od 45 let, ale samozřejmě máme i řadu mladších klientů ze sfér technologických startupů,“ přibližuje Udavský.

Luxusní cestování táhne na celém světě

Start cestovky EliteVoyage se téměř kryje s počátkem pandemie covidu, která však navzdory omezení přinesla právě segmentu luxusního cestování nebývalý nárůst poptávky a také cen, jež byli klienti ochotní zaplatit.

„Jde o globální trend, částky, které jsou klienti luxusních cestovek ochotni zaplatit za vysněnou dovolenou, nebývale narostly,“ uvedla pro server CNN Jaclyn Sienna India v roce 2021. Zatímco před pandemií si klienti její cestovky obvykle pronajímali jachty za asi 200 tisíc dolarů na týden, v roce 2020 už byli ochotni za stejnou dobu zaplatit million dolarů.

Čedok cílí na půl milionu klientů v příštím roce. Hitem jsou zájezdy pro samotáře

Nejstarší tuzemská cestovka chce v příštím roce posílit cestování z regionálních letišť. Při součtu českých a slovenských možností nabídne odlety celkem z devíti letišť z celého území bývalého Československa. „Zjišťujeme, že spousta mýtů neplatí. Například 88 procent klientů z Moravskoslezského kraje si kupuje zájezdy ve čtyř- a pětihvězdách. To je dokonce o šest procentních bodů víc než v Praze,“ uvedl generální ředitel Čedoku Stanislav Zeman.

Přečíst článek

Další nárůst odvětví potvrzuje i analýza Allied Market Research. Zatímco v roce 2019 dosahoval úrovně 946 miliard dolarů, v roce 2027 by to mohlo být až 1,19 bilionu dolarů. 

Společnost EliteVoyage za loňský rok dosáhla obratu přes 280 milionů korun, za letošek pak cílí na 400 milionů korun. „Obecně se dá říct, že meziročně rosteme o 30 až 40 procent. Stále se nám rozšiřuje báze klientů, 97 procent z nich s námi cestuje opakovaně, tedy stanou se stálými klienty. Zároveň nám v číslech pomáhá i expanze do zahraničí,“ uzavírá Udavský.

Dovolená v Thajsku

Kde Rusové tráví léto? V Turecku, v Thajsku i na Ukrajině

Přestože na Ukrajině zuří válka, statisíce Rusů si vybírají z oblíbených prázdninových destinací, kde by mohli strávit letní dovolenou. Jiní hledají dokonce bezpečné útočiště, kde by přečkali celý konflikt. Protiruské sankce, slabý rubl a zákazy vydávání víz Rusům zajistily, že ruští turisté mohou své peníze utrácet jen v několika málo destinacích. Ty na tom sice dost vydělávají, ale tamní obyvatelé to ne vždy schvalují, píše bruselský server Politico.

Přečíst článek

Ryanair hlásí nárůst čtvrtletního zisku o stovky procent.

Lepší než před covidem. Ryanair hlásí nárůst čtvrtletního zisku o stovky procent

Irský Ryanair zvýšil zisk po zdanění v období od dubna do června meziročně o 290 procent na 663 milionů eur (15,9 miliardy korun). Zisk je výrazně vyšší než před pandemií COVID-19. Největší nízkonákladová letecká společnost v Evropě co do počtu cestujících ale kvůli zpoždění dodávek boeingů snížila odhad počtu cestujících pro letošní rok. Konkurent britského easyJetu to uvedl ve své zprávě o hospodářských výsledcích za první kvartál finančního roku 2024. Analytici odhadovali zisk na 620 milionů eur.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme