Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací

Centrála Twitteru v San Francisku
ČTK / AP
 ČTK

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám. Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills a automobilka General Motors.

Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

Elon Musk

Twitter na rozcestí? Musk vyhodí polovinu zaměstnanců

Nový majitel internetové společnosti Twitter a americký miliardář Elon Musk se chystá propustit zhruba polovinu zaměstnanců své společnosti. Uvedla to agentura Bloomberg s odkazem na své zdroje ve firmě. Musk se chystá výrazný personální škrt oznámit dotčeným zaměstnancům v pátek. Současně ale musí čelit obavám inzerentů, kteří pochybují, že se novému šéfovi podaří ze sociální sítě vymýtit dezinformace, napsala agentura Reuters.

Přečíst článek

„Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu," uvedl Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors podle WSJ pozastavila inzerci na Twitteru již minulý týden.

Dalších dvacet firem s Twitterem končí

Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Někteří odborníci z odvětví upozorňují, že mnozí inzerenti nepovažují reklamu na Twitteru za nezbytnou a že mnohem větší finanční prostředky směřují do reklamy na platformách velkých technologických společností, jako je Google a Meta Platforms.

Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu korun). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality" a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.

Kanye West

Konzervativci jsou umlčováni, prohlásil rapper Kanye West a koupil sociální síť

Americký rapper Kanye West se nedávno potýkal s vyhazovy ze sociálních sítí kvůli svým kontroverzním názorům. Nyní si kupuje síť Parler, kde se prý bude moci vyjadřovat svobodně.

Přečíst článek

„Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi," uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. „Chtějí stabilní prostředí, a to, co (kolem Twitteru) v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní," dodal.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Elon Musk

Stanislav Šulc: I mistr Musk se někdy utne. Koupě Twitteru je jeho největší prohra

Elon Musk s velkou pompou ohlásil, že sociální síť Twitter nakonec přeci jen koupí, a dokonce za původní cenu 44 miliard dolarů. A už i přišel s plánem, že síť přetvoří ve vysněnou „everything app“. Tedy aplikací pro všechny na všechno. Tak to možná nakonec i dopadne, ale pravda je, že se Musk jen snaží zastřít jednu z největších a nejdražších proher své dosavadní kariéry.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Obal biografie Elona Muska z pera Waltera Isaacsona, vydaného v září 2023 nakladatelstvím Simon & Schuster

Biografie Elona Muska: Génius i démon, který zachraňuje svět – ale překáží mu v tom lidé

Přečíst článek

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Doporučujeme