Fotbalové Euro dá slušně vydělat hotelům, aerolinkám i pivovarům
![Fotbalové Euro dá slušně vydělat hotelům, aerolinkám i pivovarům](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0881585873.jpg)
Fotbalové mistrovství Evropy, které se od pátku koná po dobu jednoho měsíce v Německu, pomůže zejména zvýšit tržby evropských aerolinek, hotelů, pivovarů a výrobců sportovního oblečení. Vyplývá to z analýzy společnosti XTB.
Sportovní události mají obrovský dopad jak na ekonomiku, tak na společenský život. Miliony fanoušků z celého světa sledují zápasy svých týmů a tentokrát zaplní ulice Německa, aby povzbudili své národní týmy.
Vysoký podíl na německém trhu mají podle analytika XTB Jiřího Tylečeka zejména letecké společnost Lufthansa a Ryanair, které čekají v příštích měsících výrazný nárůst příjmů. Ryanair dokonce obdržel žádost fanoušků z Velké Británie o přidání nových tras a dalších letů, aby se mohli účastnit zápasů svého týmu. Při poslední sportovní události, která se konala v Německu, tedy mistrovství světa ve fotbale v roce 2006, dosáhly obě firmy během šesti následujících měsíců po této události zhodnocení téměř 50 procent, doplnil Tyleček.
Také hotelové řetězce podle něj očekávají, že v létě dosáhnou rekordních čísel. Nejvyšší podíl na německém trhu podle počtu pokojů mají Accor a Marriott. Francouzská společnost Accor před 18 lety rostla o 40 procent, severoamerický Mariott o více než 30 procent během šesti měsíců, které následovaly po mistrovství světa ve fotbale v roce 2006. Airbnb, založená o několik let později, může být další z žádaných alternativ při hledání ubytování, podotkl analytik.
Obdobný trend vidí i v případě pivovarnické společnosti Anheuser-Busch InBev, která je nejvýše kótovanou společností v tomto odvětví v Německu s dlouhou pivovarnickou tradicí. Belgická společnost vykázala v měsících následujících po mistrovství světa ve fotbale třetinový růst zisku. To může být katalyzátorem růstu odvětví, které v posledních letech vykazovalo spíše nižší tržby, poznamenal.
Britští fotbaloví fanoušci, kteří se v létě chystají do Německa na fotbalové Euro 2024, obdrželi oficiální varování od své vlády, že německé pivo může být silnější než anglické či skotské pinty a že by se také vůbec nemuseli dostat na zápas, pokud si jich dají moc, uvedl web BBC.
Britové varují své fanoušky před Eurem v Německu. Mají tam silnější pivo, zdůrazňuje ministerstvo
Enjoy
Většina fotbalových hvězd bude na letošním Euru nosit sportovní oblečení značek jako Nike, Adidas nebo Puma, které po skočení sportovních událostí vždy zaznamenávají významné zisky. Mezi nimi vyzdvihl Tyleček německou nadnárodní společnost Adidas, která v 30 dnech skončení Eura 2016 a světových pohárů v letech 2018 a 2022 zaznamenala zhodnocení v průměru o 17 procent.
Řetězec PENNY se stal generálním partnerem české fotbalové reprezentace. Navazuje tak na svou dosavadní spolupráci s Fotbalovou asociací ČR (FAČR), která je založena zejména na podpoře mládežnického, regionálního i seniorského fotbalu nebo oblasti e-gamingu. Reprezentace má díky Penny generálního partnera po čtyřleté odmlce. Partnerská smlouva se týká mužské i ženské fotbalové reprezentace.
Penny je nově generálním partnerem českého fotbalu
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.