Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

J&T Banka za pololetí vydělala čtyři miliardy

J&T Banka za pololetí vydělala čtyři miliardy
Profimedia
 ČTK

J&T Bance, která poskytuje služby privátního bankovnictví, stoupl v prvním pololetí letošního roku meziročně čistý zisk o 27 procent na 3,94 miliardy korun. Bilanční suma banky vzrostla o 18 procent na 345,5 miliardy korun. Banka to oznámila v tiskové zprávě. Zisky největších tuzemských bank letos vesměs také rostly.

Reklama

„Navzdory postupnému snižování úrokových sazeb nárůst bilanční sumy pozitivně nadále pozitivně ovlivnil zejména zvýšený objem přijatých vkladů od klientů, který dosáhl 243,7 miliardy korun. Klienti je začali doplňovat investicemi, zejména pak do fondů,“ uvedla banka.

Nejrychleji rostoucím fondem byl i v prvním pololetí J&T Arch, jehož aktiva převýšila tři miliardy eur, asi 75 miliard korun, a upevnil si tak pozici největšího českého fondu. Z retailových fondů největší zájem investorů vzbudil dluhopisový J&T Bond, který zaznamenal nárůst aktiv meziročně o 32 procent na osm miliard korun. Z akciových fondů nejvíce vyrostl J&T Opportunity, jehož aktiva přesáhla 2,2 miliardy korun. Celkový objem majetku pod aktivní správou ke konci června přesáhl 191,2 miliardy korun.

Po určité stabilizaci v loňském roce zaznamenal meziroční nárůst v prvních šesti měsících letošního roku také objem poskytnutých úvěrů, který činil 104,97 miliardy korun.

V průběhu prvního pololetí mezinárodní ratingová agentura Moody´s potvrdila bance rating na úrovni Baa2 se stabilním výhledem. Vlastní kapitál v meziročním srovnání narostl o 3,86 miliardy korun a na konci prvního pololetí činil 41,22 miliardy korun. Kapitálová přiměřenost na konsolidované bázi dosáhla 22,53 procenta.

Reklama

J&T Banka patří do finanční skupiny J&T a poskytuje vedle služeb privátního bankovnictví financování v oboru realit a podnikových akvizic. S cennými papíry obchoduje pro soukromé investory. V České republice J&T Banka působí od roku 1998. Do bankovního holdingu J&T Finance Group patří vedle české J&T Banky její slovenská pobočka, J&T Banka v Chorvatsku, J&T Direktbank v Německu a slovenská bankovní skupina 365 (dříve Poštová banka).

Jiří Kunert, bývalý ředitel Živnostenské banky a UniCredit Bank

Zemřel Jiří Kunert, legenda českého bankovnictví

Po těžké nemoci v jedenasedmdesáti letech odešel bankéř Jiří Kunert. Dlouholetý šéf Živnostenské banky, posléze UniCredit Bank, letitý prezident České bankovní asociace. Kunert byl jednou z klíčových postav tuzemského polistopadového bankovnictví.

Přečíst článek

Singer: Jede to, ale neseje. To je vada u Česka dosti podstatná

Miroslav Singer je známý svými příkrými soudy na vývoj české ekonomiky a fungování veřejné správy. Ekonom a bývalý guvernér České národní banky svými pohledy na českou ekonomiku někdy až provokuje. Podle něj je mnoho zaměstnanců, zejména placených z erárních peněz, ale malá výkonnost. I proto se Česko pořád nemůže dostat na ekonomickou úroveň předních západních zemí.

Přečíst článek

Malý byt

Předčasné splacení hypoték bude dražší. Velké banky využijí nová pravidla

Velké banky plně využijí nová pravidla pro předčasné splacení hypoték, která začala platit ode dneška. Vyplývá to z ankety mezi největšími peněžními ústavy. Pokud se klient nyní rozhodne splatit předčasně průměrnou hypotéku, může podle výpočtů odborníků bankám zaplatit o tisíce korun navíc proti předchozímu stavu. Vše ale závisí na individuálních podmínkách každé hypotéky a klienta.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme