Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kde je ta krize? Luxusní hodinky se prodávají jako nikdy v historii

Rolex
ČTK
Stanislav Šulc

Švýcarské luxusní hodinky jsou letos hitem. Po letech propadu tržeb hlásí švýcarský hodinářský průmysl pololetní tržby přesahující 13,3 miliardy švýcarských franků. Roste nejluxusnější segment, ale také hodinky pro mladší klienty. A daří se také největší firmě vyrábějící luxusní hodinky, Swatch Group.

Pařížská ulice už je zase jednou plná cizinců. Před jednotlivými butiky stojí sice kratší, ale rozhodně fronty a turisté se těší, že si nakoupí luxusní zboží za relativně výhodných podmínek.

Luxusu se letos opět daří. Ukazují to výsledky největších skupin jako LVMH, ale také Swatch Group, skupiny vyrábějící několik z nejproslulejších značek švýcarských hodinek (zejména Omega). Celá Swatch Group v prvním pololetí utržila více než čtyři miliardy švýcarských franků, což je její nejlepší výsledek za 1. pololetí v dějinách. A totéž se podle prezidenta Federace švýcarského hodinářského průmyslu Jeana-Daniele Pasche daří celému sektoru.

Švýcarské hodinky jsou investiční zboží. Třeba věhlasný Breitling. Podívejte se:

Falešné rolexky

Švýcarští hodináři nestíhají. Poptávku po pandemických restrikcích táhnou Číňané

Hodinky švýcarských značek Rolex, Omega, Tissot, Longines, Richemont či Patek Philippe se prodávají lépe než před pandemií. I přes zvýšení cen.

Přečíst článek

„Prvních šest měsíců letošního roku export švýcarských hodinek vynesl 13,3 miliardy švýcarských franků, což představuje téměř 12procentní nárůst proti roku 2022. Sektoru se daří stejně jako dalšímu luxusnímu zboží, ale výrazně roste také poptávka po startovacích hodinkách,“ uvedl Pasche s odkazem na nárůst prodejů hodinek s cenovkou v řádu stovek franků.

Chybí lidé

Přesto šéf federace švýcarských hodinářů upozorňuje, že v nadcházejících měsících může dojít ke zpomalení, zejména na některých trzích. Na jiných však podle Pasche zase poptávka poroste. „Celkově odhadujeme, že letošní rok skončí dobře,“ dodal Pasche. Tím by se rok 2023 mohl stát rekordním.

Dosavadní rekord totiž drží rok 2022, kdy se prodalo švýcarských hodinek v celkové hodnotě 24,9 miliardy švýcarských fraků. Jen pro srovnání: v roce 2000 to bylo 10,3 miliardy franků.

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže za dva roky

Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže téměř za dva roky. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku.

Přečíst článek

V posledních letech přitom dochází k zajímavému přesunu. V průběhu uplynulé dekády se nejvíc hodinek prodávalo zejména v Číně a Hongkongu. Letos to však zatím je v USA, které představují zhruba 15 procent trhu. Naopak podíl Číny klesl na deset procent, podíl Hongkongu dokonce pod deset procent.

Pasche pak upozorňuje, že pozitivem je, že poptávka po hodinkách roste navzdory ekonomickým i geopolitickým událostem. Nicméně šéf hodinářů upozorňuje, že celý průmysl nadále čelí problémům, které odstartovaly již za pandemie – nedostává se materiálů, rostou ceny vstupů, a hlavně není dostatek kvalifikovaných pracovníků.

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH bude jedním ze sponzorů letních olympijských her v Paříži, které se bude konat příští rok. Do skupiny patří mimo jiné i klenotnictví Chaumet, které pro tuto vrcholnou sportovní událost navrhne medaile.

Medaile z olympiády v Paříži budou luxusní. Vyrobí je klenotníci ze skupiny LVMH miliardáře Arnaulta

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH bude jedním ze sponzorů letních olympijských her v Paříži, které se bude konat příští rok. Koncern o tom informoval na svém webu. Do skupiny vedle módních značek Louis Vuitton, Dior, značky šampaňského a lihovin Moët Hennessy patří mimo jiné i klenotnictví Chaumet, které pro tuto vrcholnou sportovní událost navrhne medaile.

Přečíst článek

Majitel Gucci rozšiřuje impérium luxusu o podíl v módní značce Valentino

Francouzská luxusní skupina Kering koupí od katarského investičního fondu Mayhoola podíl 30 procent v italské módní značce Valentino za 1,7 miliardy eur (40,8 miliardy korun). Dohoda zahrnuje i opci na koupi celé společnosti Valentino do roku 2028. Oznámila to firma Kering, které mimo jiné patří značka Gucci či Balenciaga.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
prodejna luxusních hodinek Rolex v Praze

Švýcarské hodinky ztrácejí lesk. Tempo růstu prodejů klesá, v Číně nastal propad

Přečíst článek
Doporučujeme