Košík.cz: Češi za velikonoční nadílku utratí v průměru 2844 korun, o pětistovku víc než loni
Za velikonoční nákupy Češi letos utratí v průměru 2844 korun, proti minulému roku si nejčastěji připlatí do 500 korun. Vyplývá to z průzkumu rozvážkové služby Košík.cz mezi asi 1350 tuzemskými domácnostmi. Na Velikonoce si podle uvedeného průzkumu Češi nechtějí odpustit především beránka a kraslice.
Do 500 korun vyšší útratu má letos 60 procent českých domácností, do 1000 korun pak asi 30 procent dotázaných. O 1000 až 2000 korun více proti minulým velikonočním svátkům utratí sedm procent domácností, nad 2000 korun se pohybují přibližně tři procenta respondentů, stojí v průzkumu.
„Češi doplňují zásoby již posledních 14 dnů a jasně se ukazuje, že na pohoštění nebo koledě šetřit nechtějí. Že čekají na slevy nebo využívají při nákupech množstevní slevy, to je věc, na kterou jsme si v posledních měsících zvykli,“ uvedl ředitel Košík.cz Ivan Utěšil. „A také nakupujeme vícekrát podle toho, jak obchodníci nabídku obměňují. I my třeba předpokládáme, že jednu ze špiček budeme mít například až na Velký pátek,“ doplnil.
Pomlázky a malovaná vajíčka podle mluvčího Košík.cz Františka Brože proti loňsku zdražily o 12 až 15 procent. Každoročně čím dál tím více nákupů firma o Velikonocích vozí na chaty a chalupy, uvedl již dříve.
Ceny vajec v České republice se i v únoru zvýšily nejvíce ze všech zemí Evropské unie. Meziročně vejce zdražila o 95,1 procenta, zatímco průměr za EU je 31,1 procenta. S odkazem na harmonizované údaje Eurostatu o tom informuje německý statistický úřad. Vejce v České republice zdražila nejvíce z celé EU i v lednu. Němečtí statistici jejich ceny krátce před Velikonocemi opět porovnali.Záhada českých vajec. Jejich cena roste nejrychleji ze všech zemí EU
Money
Beránka si letos připraví nebo koupí asi 68 procent českých domácností, nádivku pak přibližně 54 procent, vyplývá z průzkumu. Stejný počet respondentů doma bude mít i kraslice. Víno nebo pivo se bude na Velikonoce pít ve zhruba 23 procentech domácností. Jidáše si neodpustí 13 procent respondentů a buchty 12 procent dotázaných, zjistil Košík.cz.
Z průzkumu zároveň vyplynulo, že jsou Velikonoce pro Čechy druhým nejoblíbenějším svátkem, vedou Vánoce. Tradice o velikonočních svátcích plně dodržuje zhruba 20 procent domácností, téměř polovina z nich pak šlehání pomlázkou nebo malování vajec vnímá spíše symbolicky. A pokud něco chybí, nelpí na tom. Asi 32 procent respondentů pak uvedlo, že tradice vůbec nedodržuje a spíše si užívá jara.
K dalším velkým rozvážkovým službám v Česku patří například Rohlík.cz nebo Tesco. Obchod Rohlík.cz od září loňského roku zastropuje ceny vybraných potravin, akce měla původně trvat do Velikonoc, dnes však oznámila, že ji prodlužuje minimálně do konce letošního léta, informovala mluvčí Denisa Morgensteinová. Již dříve zároveň uvedla, že Češi mají na Velikonoce zájem především o čerstvé bylinky nebo brambory.
„Zákazníci se drží spíše klasiky, sezónně rozšiřujeme nabídku delikates v sortimentu sýrů, uzenin a pečiva,“ uvedl mluvčí Tesco Michal Kuzmiak. Při přípravě pohoštění letos podle něj Češi příliš neexperimentují a drží se klasiky.
Cestovní kanceláře letos hlásí meziročně až dvojnásobně vyšší poptávku u velikonočních zájezdů k moři. Češi se nejčastěji zajímají o Egypt, Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty nebo Omán. Desetitisíce Čechů stráví velikonoční volno u moře
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.