Letecký průmysl cítí návrat k normálu. Airbus a Safran naberou tisíce lidí

Největší světový výrobce dopravních letadel Airbus ohlásil nábor šesti tisíc zaměstnanců, francouzský výrobce leteckých motorů Safran plánuje v letošním roce přijmout po celém světě kolem 12 tisíc zaměstnanců a zvýšit jejich počet o desetinu. Letecký průmysl cítí, že by krize způsobená koronavirovými opatřeními mohla brzy pominout, uvedla agentura Bloomberg.
Airbus SE plánuje v první polovině roku najmout šest tisíc nových zaměstnanců, čímž se po hlubokých škrtech během pandemie COVID-19 do určité míry podaří obnovit pracovní sílu evropského výrobce letadel, uvedl Bloomberg.
[[Twitter status: https://twitter.com/AirbusPRESS/status/1483708599494922241]]
Výrobce podle středečního prohlášení přidá pozice po celém světě a ve svých leteckých, vrtulníkových a obranných a vesmírných jednotkách. Firma poté po úvodní vlně přehodnotí další potřeby náboru. „Nábor nám pomůže rozšířit naše aktivity, až se dostaneme z krize, a zároveň připravit dlouhodobou transformaci společnosti,“ řekl vedoucí lidských zdrojů AirbusuThierry Baril.
Krok naznačuje rostoucí pocit optimismu v Airbusu, že letecký průmysl se po několika neúspěších může konečně dostat z koronavirové krize. Společnost se připravuje na navýšení výroby svých vlajkových úzkotrupých letadel rodiny A320 s cílem překonat úrovně před pandemií do poloviny příštího roku.
Americká společnost Boeing loni dodala 340 letadel, což je sice téměř dvojnásobek toho, co předloni, na svého evropského rivala Airbus to však nestačilo. Airbus loni svým zákazníkům dodal 611 strojů a obhájil tak prvenství už třetí rok v řadě.
Airbus kraluje, oproti Boeingu loni dodal téměř dvojnásobek letounů
Zprávy z firem
Společnost v dubnu 2020 omezila výrobní programy letadel zhruba o třetinu, což vyvolalo vlnu propouštění. Podle údajů společnosti Airbus od roku 2019 propustil asi devět tisíc lidí, což znamená, že pracovní síla bude i po novém náboru stále štíhlejší než před koronavirem.
Také třetí největší dodavatel letecké techniky na světě Safran věří, že krize v letectví způsobná pandemií má už to nejhorší za sebou. Firma proto plánuje v letošním roce přijmout po celém světě kolem 12 tisíc zaměstnanců, aby opět zvýšila kapacity, uvedl v rozhovoru s francouzským listem Le Figaro ředitel společnosti Olivier Andriès.
Situace, která panuje na trhu s lodní přepravou, tj. přetížené přístavy a malá přepravní kapacita, se ani letos nezlepší. Vše nasvědčuje tomu, že její ceny dál porostou. Přepravce tak čeká další bohatý rok a na výrobce, obchodníky i koncového zákazníka jen další extra náklady. „Zneužívají našeho zoufalství,“ lkají menší firmy nad přístupem nákladních lodních dopravců.
Lodní přepravci trhají rekordy v ziscích i na burze, malé firmy pláčou
Money
„Momentálně se letecká doprava zotavuje, zadávání zakázek je dynamické, tempo se zvyšuje. To nejhorší je za námi. Jsem si tím jist,” prohlásil Andriès. „Jsme v procesu překonávání krize a rozhodli jsme se obnovit nábor zaměstnanců, z toho 3000 ve Francii,” dodal šéf firmy, která společně s americkou firmou General Electric vyrábí motory pro letadla Airbus a Boeing.
Americká společnost Boeing zatím plány k zaměstnanosti nezveřejnila. Firma původně plánovala, že do konce loňského roku sníží počet zaměstnanců zhruba na 130 tisíc ze 161 tisíc na konci roku 2019. Na konci července ale oznámila, že propouštění zastavit a ponechat počet pracovních míst na úrovni kolem 140 tisíc.
Důvodem je, že Boeing loni dodal 340 letadel, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2020. I tak ale v tomto ohledu výrazně zaostal za Airbusem, který loni dodal 611 strojů. Airbus si drží prvenství už třetí rok za sebou.
Desítky tisíc Američanů mohou uváznout v zahraničí, varují šéfové největší amerických aerolinek. Extrémní chaos v letecké dopravě podle nich může vyvolat spuštění mobilní sítě páté generace (5G) v pásmu C, k čemuž se ve středu chystají telekomunikační společnosti AT&T a Verizon. Podle aerolinek může spuštění nové služby způsobit, že dopravci nebudou moci používat velkou část svých dálkových letadel, píše agentura Reuters.
5G sítě jsou nebezpečné, tvrdí šéfové amerických aerolinek. Hrozí dopravní chaos
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.