Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Maloobchodní tržby zrychlily, Češi nakupují stále víc po internetu

AlzaBox - Český Brod
Alza
 ČTK

Maloobchodní tržby v Česku v červnu sedmý měsíc po sobě meziročně stouply. Růst zrychlil na 4,4 procenta z květnových revidovaných tří procent, nejvíc k tomu přispěl internetový prodej. Meziměsíčně tržby obchodníků bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel stouply o 0,7 procenta. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Reklama

„Meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o cenové vlivy pokračoval sedmý měsíc v řadě. Zvýšily se tržby za prodej potravin, nepotravinářského zboží i pohonných hmot. Nejvíce rostly tržby internetovým a zásilkovým obchodům a prodejnám s kosmetickými a toaletními výrobky," uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.

Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly v červnu ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 6,4 procenta, za pohonné hmoty a za potraviny se zvýšily shodně o 2,5 procenta.

Fastfood Wendy’s

Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s

Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.

Přečíst článek

Za zábavu a sport lidé utrácejí míň

Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 22 procent. Specializované prodejny s kosmetickými a toaletními výrobky zaznamenaly meziroční růst o 18,9 procenta, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 6,4 procenta, s počítačovým a komunikačním zařízením o 1,1 procenta a s oděvy a obuví o 0,2 procenta. Naopak v prodejnách s výrobky pro domácnost klesly tržby o 2,9 procenta a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 0,5 procenta.

Reklama

V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o 2,9 procenta a ve specializovaných prodejnách potravin se naopak snížily o 1,4 procenta. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží vzrostly o 14,9 procenta, konstatoval ČSÚ.

Oproti květnu se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel v červnu zvýšily o 0,7 procenta - za nepotravinářské zboží vzrostly meziměsíčně o 1,6 procenta a za pohonné hmoty o jedno procento, naopak za potraviny klesly o 0,8 procenta.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziměsíčně vzrostly o 0,6 procenta. Meziročně se zvýšily o 3,1 procenta, přičemž za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů stouply o 3,2 procenta a za opravy motorových vozidel o 2,7 procenta.

Češi víc utrácejí, ale pořád s opatrností. Ukazují čerstvá data statistiků

Maloobchodní tržby v Česku v dubnu pátý měsíc v řadě meziročně stouply. Růst mírně zpomalil na 5,3 procenta, v březnu podle revidovaných údajů činil 5,8 procenta. Meziměsíčně tržby bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel stagnovaly. Vyplývá to z čerstvých dat Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Přečíst článek

ČNB

ČNB snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procenta a zhoršila výhled ekonomiky

Bankovní rada České národní banky (ČNB) snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 4,5 procenta. Sazba se dostala na nejnižší úroveň od počátku února 2022. Zpomalení uvolňování měnové politiky po čtyřech předchozích sníženích sazby o půl procenta odpovídá očekávání finančního trhu.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme