Matěj Čermák: Češi pochopili, že pojištění není zbytečný výdaj

Zájem o pojištění v Česku rok od roku roste. Podle údajů České asociace pojišťoven se počet uzavřených pojistných smluv za posledních deset let zvýšil o 25 procent. Češi si stále více uvědomují, že pojištění není jen další výdaj, ale klíčový prvek finanční stability a ochrany jejich majetku i zdraví v případě mimořádných událostí. Tento trend je zčásti výsledkem rostoucí informovanosti díky internetu a médiím, ale také intenzivním kampaním zaměřeným na zvýšení finanční gramotnosti.
Na rostoucí poptávku pojišťovny zareagovaly rychle a rozšířily svou nabídku produktů, a to až o 30 procent. Zatímco před deseti lety byl výběr poměrně omezený, dnes mají zákazníci k dispozici širokou škálu pojistných produktů, které mohou být přizpůsobeny jejich specifickým potřebám. Tato diverzifikace mimo jiné pomohla v případě pojištění majetku snížit riziko jeho podpojištění. To je ostatně problém, který v posledních letech vyvolal značné obavy.
V kontextu rychle rostoucích cen nemovitostí i vysoké inflaci začalo často docházet k situacím, kdy pojistná částka neodpovídala skutečné hodnotě pojištěného majetku. Pojišťovny proto aktivně začaly vyzývat své klienty k aktualizaci pojistných částek, což většina z nich i udělala. Téměř 70 procent z nich využilo možnost zvýšit pojistnou částku. Důležitost pojištění si řada Čechů navíc uvědomila i po letošních povodních, kdy už nyní je nahlášeno přes 65 tisíc pojistných událostí a vyplaceno přes 1 miliardu korun.
Lidé si také stále více uvědomují důležitost životního pojištění a jeho význam jako prostředku zajištění finanční stability v případě mimořádných událostí. V roce 2023 dosáhlo celkové předepsané pojistné v této oblasti 51,37 miliard korun. To je oproti předchozímu roku nárůst o 3,2 procenta.
Stejně jako dalším sektorům, ani pojišťovnictví se nevyhnula digitalizace a vliv technologií na poskytování služeb. Sjednávání pojištění on-line je dnes vyhledávanou cestou, i když v případě životního či majetkového pojištění jsou stále upřednostňovány spíše osobní konzultace. Rozdílná je ale situace u cestovního pojištění. Tam je aktuálně více než 70 procent smluv uzavíráno on-line. A to je bez pochyby trend, na který musí pojišťovny opět reagovat ve své nabídce služeb.
Autorem článku je Matěj Čermák, ředitel produktového oddělení a člen představenstva broker poolu Chytrý Honza, který je členem DRFG Investment Group.

Čínská vláda vyvíjí tlak na své domácí automobilky, aby zastavily dosud probíhající expanzi v zemích Evropské unie. Oficiálním důvodem má podle agentury Bloomberg být rostoucí napětí v obchodních vztazích EU a Číny. EU letos zavádí vysoká, až 45procentní cla na čínská elektroauta. Peking slibuje odvetu.
Peking tlačí na čínské automobilky, aby zastavily svoji expanzi v EU
Zprávy z firem
Umělá inteligence a digitalizace proniká do všech oblastí našeho života, a ne jinak tomu je i v případě pojišťovacího byznysu. Komunikuje s klienty i pojišťováky. Přečtěte si, ve kterých případech se v českých pojišťovnách můžete například setkat s umělou inteligencí a kdy a kde bude možné třeba autonehodu už hlásit digitálně.
Odhaluje podvody, asistuje při bouračkách. Kde všude pojišťovny nasazují umělou inteligenci
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.