Milion dolarů za karát. Vzácný diamant vynesl 40 milionů dolarů

Těžební společnost Petra Diamonds prodala vzácný neopracovaný diamant a může jí to pomoci s těžkou finanční situací.
Malému těžaři Petra Diamonds se povedl solidní kousek. Za 40 milionů dolarů prodala 39,3karátový neopracovaný diamant. Nový majitel, kterým se stalo konsorcium zpracovatelského giganta De Beers a obchodní společnosti Diacore vlastněné rodinou Steinmetzových, se tak stal vlastníkem jednoho z historicky nejdražších neopracovaných diamantů. Až bude diamant zpracovaný, mohl by podle odhadů Israeli Diamond Industry vynést téměř 70 milionů dolarů.
„Modrý diamant našla společnost Petra Diamonds v dole Cullinan v Jihoafrické republice letos v dubnu. Jedná se o důl kdysi vlastněný právě De Beers, který je proslulým nalezištěm nejvzácnějších a nejdražších modrých diamantů. Ostatně právě tady byl v roce 1905 nalezen největší diamant historie,“ uvádí Thomas Biesheuvel z agentury Bloomberg.
Pro těžební společnost jde o významnou událost. V posledních měsících se potýkala s problémy s financováním a obsluhou dluhu kvůli oslabení poptávky v průběhu pandemie. A již před ní se Petra Diamonds potýkali s problémy kvůli snižování cen diamantů.
Podle studie poradenské společnosti McKinsey & Company odvětví čekají stále větší tlaky ohledně ESG a eliminace negativních dopadů plynoucí z těžby diamantů. Kupříkladu producent šperků Pandora oznámil již letos v květnu, že počítá s úplným zastavením využívání přírodních diamantů a zaměří se na laboratorní kameny. „Jde o důkaz našich snah změnit náš byznys v trvale udržitelný,“ prohlásil šéf Pandory Alexander Lacik.

Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste
MoneyNástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.

Galerie Kodl prodává Banksyho. Za miliony
MoneyCeny ověřených printů startují na 300 tisících a jdou do milionů. Některé z nich už mají nového majitele.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.