Miliony Číňanů přišly o World of Warcraft. Vzpomínky na mladí jedné generace v tahu, pláčou

Kvůli neshodám americké vývojářské firmy Blizzard a jejího čínského partnera NetEase v Číně přestala fungovat počítačová hra World of Warcraft (WoW). Hra z fantazijního středověkého světa byla na tamním trhu k dispozici od roku 2008. Podle americké strany zůstanou profily hráčů uložené pro případné spuštění po urovnání sporu v budoucnu, píše agentura AFP.
Ve hře spolu jednotliví uživatelé soupeří i spolupracují a v zemích, kde je cenzura, ji někteří uživatelé používají ke komunikaci o problematických tématech. V Číně přestala hra fungovat o půlnoci na pondělí místního času (pondělí 17:00 SEČ).

Microsoft se připravuje na krizi. Propustí 10 tisíc lidí
Zprávy z firemAmerická softwarová společnost Microsoft plánuje letos propustit asi 10 tisíc zaměstnanců, což je téměř pět procent její pracovní síly. Firma to uvedla ve zprávě pro regulační orgány a dodala, že v této souvislosti mimořádně zaúčtuje asi 1,2 miliardy dolarů (26,4 miliardy korun). O chystaném propouštění v Microsoftu začátkem týdne spekulovala některá média.
V souladu s čínskými zákony musel mít Blizzard lokálního partnera. Loni v listopadu ale obě firmy oznámily, že diskuse o prodloužení smlouvy skončily nezdarem. Čínská pobočka amerického vývojáře minulý týden požádala o šestiměsíční odklad vypnutí. Čínská strana to odmítla, protože Blizzard podle ní jednal i s dalšími partnery. Americká firma to nepopírá a uvádí, že hledá partnera, se kterým by "sdílela hodnoty".
Zmizí i další populární hry
Čínská sociální síť Weibo se plní smutnými příspěvky čínských fanoušků hry, kterých byly v zemi miliony. Zároveň s nejznámější hrou WoW zmizí z čínského trhu i další produkty stejné firmy: Overwatch, Diablo III nebo Hearthstone.

Střílečku Call of Duty vám necháme deset let, uklidňuje Microsoft
Zprávy z firemPokud Microsoft zdárně dotáhne akvizici společnosti Activision Blizzard, která vydává populární střílečku Call of Duty, zůstane deset let dostupná i pro PlayStation. Plán je to jasný: uklidnit konkurenta Sony, hráče a regulační orgány.
"Nebyla to jen hra. Byly to i vzpomínky na mládí celé jedné generace," napsal jeden z uživatelů. Jiný napsal jen "To je konec" a připojil řadu plačících emotikonů.
"Obě firmy si vzaly hráče jako rukojmí," míní 32letý pan Wu. Přiznává, že hrál WoW asi deset let i tři hodiny denně. "Nevěnoval jsem dost času manželce. Když teď WoW zmizí, tak mi snad odpustí," řekl AFP.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.