Už neprodávejte letenky na léto. Situace je neúnosná, vyzvalo letiště Heathrow aerolinky

Už několik týdnů trvající chaos na evropských letištích nebere konce. K radikálnímu kroku nyní přistoupilo jedno z nejvíce vytěžených aeroportů v Evropě, londýnské Heathrow. Kvůli návalu turistů a nedostatku personálu zavede denní strop pro počet obsloužených cestujících, uvedla agentura Bloomberg.
Londýnské letiště Heathrow uvalilo na dva měsíce strop na každodenní počet přepravených cestujících, což je dramatická reakce nejrušnějšího letiště v zemi na letový chaos, který zachvátil Evropu už před několika týdny. Důvodem chaosu je, že letecké společnosti a pozemní posádky se snaží zvládnout nárůst poptávky po cestování, uvedl Bloomberg.
Po mé cestě do Spojených států se zastávkou v Dubaji jsem potřeboval koupit jednosměrnou letenku zpět do Prahy. Vzhledem k tomu, že ceny jednosměrných letenek většinou stojí více než zpáteční, sáhl jsem po koupi letenky za míle. V takovém případě se platí stejná cena za jeden směr ať je letenka pouze jednosměrná nebo zpáteční.
United Airlines: Americká nenaleštěná bída
Enjoy
Letiště Heathrow omezí denní přepravu cestujících na 100 tisíc lidí, a to do 11. září. Požádá také letecké společnosti, aby se zdržely prodeje letních letenek, podle úterní zprávy. Odhady ukazují, že letiště by muselo přes léto odbavit až 104 tisíc cestujících denně, uvedlo letiště.
Tento krok je reakcí na stav pozemního personálu, o kterém Heathrow řeklo, že ještě není zapojen „na plné obrátky“, protože letiště spěchalo s doplněním své pracovní síly o nové rekruty, které je potřeba zaučit. Některé klíčové funkce, jako jsou pozemní odbavovací pracovníci pro zavazadla, zůstávají podle letiště „výrazně nedostatečně vybaveni“.
Po problémech s přetížeností letišť Heathrow v Londýně a Charlese de Gaulla v Paříži se v potížích začalo utápět další velké evropské letiště, Schiphol v Amsterodamu. Vedení letiště rozhodlo o snížení kapacity pro letní měsíce a v návaznosti na to největší letecká společnost využívající toto letiště KLM zruší v následujících měsících celkem stovky letů, uvedla agentura Bloomberg.
Další přetížené letiště v trablech. KLM ruší desítky letů z Amsterdamu
Money
Turistické dopravní centrum bylo obzvláště těžce zasaženo přerušením cestování v době covidu, protože nárůst rezervací během nejrušnější, letní doby cestování, společně se zrušením covidových opatření se střetl s masovým exodem pracovníků během pandemie.
British Airways zrušily řadu letů
Některé letecké společnosti již reagovaly, přičemž British Airways zrušily řadu letů na letní sezónu. Heathrow uvedlo, že ze čtyř tisíc přebytečných denních sedadel je aktuálně prodáno pouze asi 1500.
Hongkong, bývalá britská kolonie, si tento týden připomněl pětadvacáté výročí od přechodu pod čínskou správu. Pandemie koronaviru jen urychlila vyklízení pozic kdysi významného dopravního i obchodního uzlu.
Hongkong už těžko získá zpět status přestupního hubu
Politika
„Naším cílem je ochránit lety pro velkou většinu cestujících na letišti Heathrow v létě a dát jistotu, že každý, kdo přes letiště cestuje, bude mít bezpečnou a spolehlivou cestu a dorazí do cíle se svými zavazadly,“ řekl generální ředitel Heathrow John Holland- Kaye.
Uvědomujeme si, že to bude znamenat, že některé letní cesty budou buď přesunuty na jiný den, jiné letiště, nebo budou zrušeny, a omlouváme se těm, jejichž cestovní plány byly ovlivněny," uvedl generální ředitel Heathrow John Holland- Kaye.
Minulý měsíc letiště Gatwick, druhý největší uzel v Londýně, uvedlo, že omezí letecké společnosti na 825 letů denně v červenci a 850 denně v srpnu, z předpandemického maxima kolem 950 letů, aby se vyrovnalo s personální krizí leteckého průmyslu.
Problémy v Amsterodamu či Paříži
Amsterodamský hub Schiphol také přijal podobná opatření a přinutil nizozemského vlajkového dopravce KLM omezit prodej letenek.
Hodinové fronty na odbavení a bezpečností kontrolu jsou již realitou řady evropských letišť. Pražské letiště se zatím drží, ale čísla jsou proti němu. Na vině je nedostatek zaměstnanců letišť i aerolinek v kombinaci s možností poprvé po dvou a půl letech cestovat bez koronavirových restrikcí.
Evropská letiště kolabují, Praha se drží. Zatím
Zprávy z firem
Ve Spojeném království se zrušení letů na poslední chvíli ze země v červnu ve srovnání se stejným měsícem roku 2019 téměř ztrojnásobilo, i když letecké společnosti provozují méně letů, podle údajů letecké analytické firmy Cirium. British Airways, jejichž hlavním uzlem je Heathrow, letos v létě zrušily zhruba 13 procent své plánované kapacity. To je více než desetiprocentní snížení oznámené původně v květnu.
Problémy hlásila i Paříž. Francouzský úřad pro civilní letectví nařídil na konci června 17procentní snížení letů na letišti Charlese de Gaulla uprostřed stávky letištních hasičů a prodloužil omezení několik dnů. Důvodem je rovněž nedostatek personálu, z nichž mnozí se léčí s novou variantou covidu, a protesty těch, kteří na letištích údajně ve ztížených podmínkách pracují.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.