Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Nečekané dopady pandemie. Lidé nechtějí cash a hodnotí zboží na síti

Uživatelské recenze
iStock
Stanislav Šulc

Nárůst uživatelských hodnocení může proměnit reklamní trh a změnit to, jak budeme v budoucnu platit za zboží a služby. Češi jsou však oproti vyspělému světu stále trochu specifičtí.

Reklama

Propady příjmů v maloobchodu a ve vybraných službách, zvláště v gastronomii a turismu, částečné propady prodejů luxusního zboží. Takové byly očekávatelné dopady pandemie na globální byznys. Poradenská společnost McKinsey & Company však nyní přišla s dalšími, méně viditelnými efekty pandemie, které očekávali pouze insideři.

„K nepříliš očekávaným dopadům covidu-19 na byznys patří zejména dynamický nárůst uživatelských hodnocení zboží na e-shopech a také služeb na sociálních sítích, změny v nakupování aut v Číně či výrazná proměna bankovnictví, v němž dojde k výraznému omezení zaměstnanců v nadcházející dekádě,“ uvádí studie. Podle jejích autorů jen v USA zaznamenaly e-shopy nárůst v počtu uživatelských hodnocení o 40 až 80 procent, což je největší nárůst v uplynulé dekádě, kdy jsou hodnocení standardem. „To má samozřejmě dopad i na efektivitu tradičních reklamních kampaní v klasických médiích. Výrobci by tak měli zaměřit pozornost právě na nejrůznější srovnávače a také vlastní obchodní kanály a na analýzu zákaznických referencí,“ navrhuje McKinsey & Company.

Maloobchodní řetězec Morrisons je čtvrtý největší řetězec v Británii.

Americká přetahovaná o britský řetězec vstupuje do dalšího dějství

Kolem čtvrtého největšího maloobchodního prodejce potravin v Británii je v poslední době rušno. O převzetí sítě prodejen mají zájem americké private equity společnosti, které spolu vedou bitvu o nejlepší nabídku. Nyní vede se nabídkou sedmi miliard liber investiční skupina Clayton, Dubilier & Rice (CD&R).

Přečíst článek

Další nečekanou změnu pak analytici zjistili například v preferencích čínských kupců aut. Ti do pandemie byli silně orientovaní na značku. V průběhu pandemie se ale namísto toho zaměřili na levnější vozy a také ty s menší spotřebou. Zároveň vzrostl prodej přes digitální kanály.

Reklama

Cash na ústupu

Se zrychleným přesunem retailu do online prostředí v důsledku pandemie ve světě výrazně narostl počet bezhotovostních transakcí. Pokles hotovostních transakcí zaznamenala většina vyspělých ekonomik.

„Během pandemie se skutečně změnil způsob toho, jak lidé nakládají s hotovostí. Zčásti to bylo dáno všeobecným poklesem útrat, ale lidé se také báli toho, že se virus může šířit prostřednictvím bankovek, ostatně i proto jsme tehdy zadali výzkum, jak se virus potenciálně šíří tímto způsobem. Zjistili jsme, že riziko je velmi nízké,“ uvedla Bank of England.

Čínská burza, ilustrační foto

Akcie Alibaby propadly. Investoři mají strach z dalších kroků Pekingu

Akcie internetového gigantu Alibaba klesly na rekordní minimum. Za čtvrteční seanci odepsaly 5,5 procenta. Trh zachvátily obavy, že Peking zvažuje další regulace technologických firem.

Přečíst článek

Nárůst bezhotovostních plateb zaznamenala také Česká bankovní asociace. „Oproti loňskému roku narostl počet lidí využívající „chytré“ způsoby placení – mobilem dnes platí pětina Čechů a na 82 procent lidí upřednostní bezkontaktní platbu kartou. Okamžité platby si za poslední rok vyzkoušely téměř dvě třetiny Čechů a více než polovina populace by vnímala jako přínosnou novinku zavedení plateb na mobil,“ vyplývá z průzkumu České bankovní asociace zaměřující se na platební zvyklosti Čechů. „Navzdory otevřenosti k inovacím se Češi ale nechtějí vzdát hotovosti. Dvě třetiny lidí by její zrušení dokonce považovaly za omezení svobody,“ uvádí asociace. 

Podle jejích údajů pak lidé v České republice nejčastěji k platbě na internetu používají platbu debetní kartou. „Platbu kartou skrze platební bránu využívalo v loňském roce 58 procent Čechů, naopak na ústupu je dobírka, kterou využili kupující ve 32 procentech případů,“ dodává ČBA.

Rony Plesl navrhl pro Prague City Turism limitovanou edici křišťálových sklenic.

Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl

Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.

Přečíst článek

Kino, ilustrační foto

Kina se probírají z koronavirové letargie, jde to ztuha. Hitem může být Zátopek

Koronavirové restrikce vlády zasáhly kina nesmírně tvrdě. Byla zavřená téměř osm měsíců. Teď se snaží tento marasmus, který provozovatelům biografů, distributorům i filmovým tvůrcům přinesl obrovské finanční ztráty, překonat. Ale jde to ztuha.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Zavřeno hlásí celá řada provozů i v nejrušnějších částech Londýna

Reportáž z postcovidového Londýna: Všude chybějí lidé. V dopravě, obchodech i muzeu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme