Nejen máslo. Čechům zdražilo také lahvové pivo
Za máslo si lidé v říjnových slevách meziročně připlatili 43 procent. Kilogram stál průměrně 207,60 koruny, což v přepočtu na běžnou kostku o 250 gramech činilo zhruba 52 korun. Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v ČR od společnosti Česká distribuční. Cena se podle ní výrazněji zvedla také za balení deseti vajec, a to ve srovnání s loňskem o 14 procent na v průměru 30,23 koruny.
Oproti začátku třetího čtvrtletí máslo v říjnu podražilo o 37 procent a vejce o sedm procent, uvádí analýza. „Jinak máme ale pro spotřebitele veskrze pozitivní zprávy. Při nákupu většiny sledovaných položek oproti loňsku ušetří. Především za cukr, konzumní brambory, jablka, sýr eidam nebo bílé pečivo,“ uvedl manažer marketingu a komunikace ve společnosti Česká distribuční Jaroslav Staněk. Průměrná sleva na základní potraviny podle něj v obchodech činí 27 procent.
Cukr zlevnil, pivo podražilo
Za kilogram krystalového cukru lidé v říjnových slevách zaplatili 15,90 koruny, což bylo meziročně o 31 procent méně. O 22 procent na 11,60 koruny klesla cena za kilogram konzumních brambor, 13 procent oproti loňsku pak zákazníci ušetřili na kilogramu konzumních jablek, podle analýzy vyšel na v průměru 20,62 koruny. O 12 procent levněji lidé pořídili bílé pečivo, o pět procent méně stál eidam. Pokles shodně o dvě procenta analýza zjistila u pšeničné hladké mouky a bílého netučného jogurtu, o procento u kmínového chleba.
Naopak kromě másla a vajec si lidé ve slevách meziročně připlatili ještě za světlé lahvové pivo, podle České distribuční o devět procent. O osm procent zdražilo mléko a o tři procenta vepřová pečeně.
Na zdražování másla se podepisuje několik faktorů, zejména nedostatek tuku, zvýšená poptávka po jiných mléčných výrobcích a dlouhodobé šlechtění krav zaměřené na dojivost oproti tučnosti, řekl dnes ČTK předseda Českomoravského svazu mlékárenského Jiří Kopáček. Naopak vejce v Česku zdražují kvůli celoevropskému nedostatku nosnic, přestavbám klecových chovů a výskytu ptačí chřipky, uvedla Českomoravská drůbežářská unie.
Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.
Už přibližně pětadvacet společností ve světě se snaží dosáhnout stavu, kdy budou vyrábět potraviny ze vzduchu, ovšem „propasírovaného“ přes bakterie.Karbanátek ze vzduchu. Investory zaujali výrobci jídla z mikrobů
Enjoy
Vizionářský miliardář a fantasta Elon Musk čeká, že za třicet let bude na Marsu žít milion lidí. Vědci jeho prognózu neberou vážně, ale stejně zkoumají, jak by si tam lidé mohli vypěstovat jídlo, aby nebyli závislí na dodávkách ze Země.Jídelníček z Marsu. Pěstování plodin na rudé planetě má pomoci i pustinám na Zemi
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.