Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst | Newstream

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst

Veřejná doprava v Londýně
Pixabay
Dušan Kütner
duk

Nářky řidičů, že doprava v jejich městě je určitě nejhorší na světě, jsou v jednom případě pravdivé. Tím městem je podle analýzy o dopravní vytíženosti měst, který sestavila společnost Inrix, Londýn. Britská metropole obsadila první místo jak v žebříčku celkového hodnocení dopravy, tak v délce průměrné doby, kterou řidiči letos strávili v zácpách. Praha se v prvém případě umístila na 82. místě, ve druhém pak na 110. příčce. Zatímco podle celkového hodnocení je Praha nejhorší v Česku, v délce času v kolonách ji předstihl Hradec Králové.

Co se týče celkového hodnocení dopravy, za Londýnem následují Paříž, Brusel, Moskva a New York. Pořadí v čele se ale meziročně změnilo – loni žebříčku vévodila Bogota a Bukurešť. Podle hodin strávených v ulicích čekáním za volantem, až se provoz pohne, patří do první pětice téměř stejná města s výjimkou New Yorku, jehož místo zaujalo Palermo. Nutno ale dodat, že analýza se opírá o data ze zemí, za které má Inrix data, a nejsou v ní zahrnuty nechvalně známá rušná města jako například Lagos, Káhira či Bombaj.

tramvaj, Brno, hromadná doprava

Veřejná doprava může kvůli energetické krizi zdražit až o desítky procent

Městské dopravní podniky po celé zemi se potýkají s rostoucími cenami energií, zejména pak elektřiny a ropy, ale pochopitelně také plynu. Třeba pro pražský dopravní podnik znamenají zdražující elektřina a vyšší ceny ropy náklady navíc za zhruba 700 milionů korun. Zdražují totiž paliva, ale také třeba napájení tramvají. 

Přečíst článek

Vysoká úroveň dopravních zácp v Londýně byla v loňském roce částečně způsobena vybudováním nových cyklostezek,“ citoval server Bloomberg ze studie. Cyklistické charitativní organizace ale tato tvrzení podle autorů analýzy zpochybnily. Společnost Cycling UK naopak tvrdí, že jízdní pruhy pro kola pomáhají obyvatelům mětropole se v jejím centru pohybovat efektivněji. 

I když se provoz do mnohých měst po loňském pandemickém šoku vrací, cestování přímo do center měst je často nižší než před covidem. Cesty do středu měst ve Spojených státech letos klesly o 22 procent, v Británii o 19 procent. Důvodem je, že stále mnoho lidí nadále pracuje alespoň část týdne z domova.

Při současné další vlně covidu ale některá města zavádějí tvrdší omezení, jako je zavírání nočních klubů, což jsou kroky, které by mohly vést k opětovnému ústupu dopravy, podotýká Bloomberg.

Spojené království se však zatím snaží držet dosavadní linii, kdy se vláda zdráhá zavést přísnější opatření, i když se případy nové omikronové varianty každé tři dny zdvojnásobují.

Top 5 měst s nejhorší dopravou:

celkově (umístění loni) podle hodin v zácpách počet hodin
1. Londýn (16.) 1. Londýn 148
2. Paříž (6.) 2. Paříž 140
3. Brusel (25.) 3. Brusel 134
4. Moskva (4.) 4. Palermo 109
5. New York (3.) 5. Moskva 108

 

Umístění českých měst v žebříčku tisíce srovnávaných měst:

celkově (umístění loni) podle hodin v zácpách počet hodin
82. Praha (47.) 110.  51
130. Hradec Králové (360.) 95. 53
146. Pardubice (271.) 111. 51
246. Brno (133.) 282. 36
280. Č. Budějovice (160.) 243. 38

pramen Inrix

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Londýnské metro v parný den. Někteří cestující volí hodně uvolněný dress code

REPORTÁŽ: Britové vedra nezvládají. Města, budovy i stanice metra se změnily v sálající pec

Přečíst článek
Nádraží Holešovice

Budoucnost Nádraží Holešovice je dál nejistá. Město, DPP i investor se však chtějí dohodnout

Přečíst článek
Doporučujeme