Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Němci Volkswagen podrží. Koncern nebude muset zavřít fabriky

Volkswagen
ČTK
 ČTK

Německý ministr hospodářství chce pomoci automobilce Volkswagen s překonáním obtížného období škrtů bez nutnosti zavírat v zemi továrny. Robert Habeck to podle agentury Reuters řekl na návštěvě koncernové továrny v Emdenu.

Reklama

„Podnik má pro Německo klíčový význam,“ zdůraznil ministr už ve čtvrtek v Papenburgu. Dnes v Emdenu vyzval Volkswagen, aby továrny nezavíral. „Závody by měly být zachovány,“ řekl při návštěvě továrny VW v Emdenu s tím, že na to by se mělo zaměřit veškeré úsilí. Snižování struktury nákladů podle něj neznamená „chladnokrevně“ ignorovat zaměstnance a ohrožovat výrobní lokality.

Habeck zároveň naznačil perspektivu nových dotačních opatření pro elektromobily. Politici by mohli pomoct se zlepšením rámce a vysláním správných signálů na trh, řekl.

Ve Volkswagenu to vře. Ve hře je velké propouštění a uzavírání fabrik

Ve Volkswagenu se schyluje k historickému uzavíraní německých závodů. Automobilka zpřísňuje svůj úsporný program, situace je značně napjatá, hrozí masivní propouštění.

Přečíst článek

Ministr chce také zajistit, aby opatření v oblasti personální politiky zůstala v rámci běžného kolektivního vyjednávání. Zdůraznil ale, že existují limity, co může jeho vláda pro podporu Volkswagenu udělat, a dodal, že struktura a životaschopnost podniku závisí na politice společnosti.

Reklama

„Velkou část úkolů musí vyřešit Volkswagen sám,“ řekl novinářům. „To je práce firmy,“ dodal ministr Habeck.

Podle zprávy listu Manager Magazin by skupina v Německu mohla ve střednědobém horizontu zrušit až 30 tisíc pracovních míst. Společnost číslo nepotvrdila.

Habeck svolal na pondělí automobilový summit, kde chce debatovat o krizi v tomto odvětví. Podle ministerstva se ho vedle průmyslového svazu VDA a odborového svazu IG Metall zúčastní zástupci největších výrobců a dodavatelů automobilů.

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami

Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu zhoršila čtvrtý měsíc po sobě. Nejdůležitější německé průmyslové odvětví strádá nedostatkem zakázek a s velkými obavami hledí do budoucnosti. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu hospodářského institutu Ifo. Podle agentury Reuters to není dobrá zpráva pro jednání mezi vedením a zaměstnanci největší automobilky v zemi Volkswagen, které dnes začne rokovat o snižování nákladů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme