Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Němci Volkswagen podrží. Koncern nebude muset zavřít fabriky

Volkswagen
ČTK
 ČTK

Německý ministr hospodářství chce pomoci automobilce Volkswagen s překonáním obtížného období škrtů bez nutnosti zavírat v zemi továrny. Robert Habeck to podle agentury Reuters řekl na návštěvě koncernové továrny v Emdenu.

„Podnik má pro Německo klíčový význam,“ zdůraznil ministr už ve čtvrtek v Papenburgu. Dnes v Emdenu vyzval Volkswagen, aby továrny nezavíral. „Závody by měly být zachovány,“ řekl při návštěvě továrny VW v Emdenu s tím, že na to by se mělo zaměřit veškeré úsilí. Snižování struktury nákladů podle něj neznamená „chladnokrevně“ ignorovat zaměstnance a ohrožovat výrobní lokality.

Habeck zároveň naznačil perspektivu nových dotačních opatření pro elektromobily. Politici by mohli pomoct se zlepšením rámce a vysláním správných signálů na trh, řekl.

Ve Volkswagenu to vře. Ve hře je velké propouštění a uzavírání fabrik

Ve Volkswagenu se schyluje k historickému uzavíraní německých závodů. Automobilka zpřísňuje svůj úsporný program, situace je značně napjatá, hrozí masivní propouštění.

Přečíst článek

Ministr chce také zajistit, aby opatření v oblasti personální politiky zůstala v rámci běžného kolektivního vyjednávání. Zdůraznil ale, že existují limity, co může jeho vláda pro podporu Volkswagenu udělat, a dodal, že struktura a životaschopnost podniku závisí na politice společnosti.

„Velkou část úkolů musí vyřešit Volkswagen sám,“ řekl novinářům. „To je práce firmy,“ dodal ministr Habeck.

Podle zprávy listu Manager Magazin by skupina v Německu mohla ve střednědobém horizontu zrušit až 30 tisíc pracovních míst. Společnost číslo nepotvrdila.

Habeck svolal na pondělí automobilový summit, kde chce debatovat o krizi v tomto odvětví. Podle ministerstva se ho vedle průmyslového svazu VDA a odborového svazu IG Metall zúčastní zástupci největších výrobců a dodavatelů automobilů.

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami

Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu zhoršila čtvrtý měsíc po sobě. Nejdůležitější německé průmyslové odvětví strádá nedostatkem zakázek a s velkými obavami hledí do budoucnosti. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu hospodářského institutu Ifo. Podle agentury Reuters to není dobrá zpráva pro jednání mezi vedením a zaměstnanci největší automobilky v zemi Volkswagen, které dnes začne rokovat o snižování nákladů.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Přečíst článek
Doporučujeme