Nové trendy a změny v hotelnictví

Hoteliéři si pomalu zvykají na novou normalitu a na to, jak utváří moderní hotelovou současnost. Dnešní doba podněcuje k zamyšlení se nad stávajícími procesy, ale zároveň skýtá i skvělou příležitost implementovat nové technologie a služby a tím zvýšit zisky v ubytovacích zařízeních. Nastal tedy čas podniknout kroky potřebné k tomu, aby váš hotel držel tempo zrychleného vývoje. Představujeme vám některé z nových trendů a změn v hotelnictví.
Mobilní aplikace
Poskytnutí možnosti okamžitého kontaktu s recepcí nebo objednání pokojové služby pozitivně ovlivní hodnocení kvality služeb ze strany hotelových hostů. Takto snížený počet osobních kontaktů s pracovníky nicméně nutně neznamená, že je hotel od svých hostů zcela odstřižen – naopak.
V 80. letech se do Ramzové jezdily rekreovat děti. Nyní se opuštěný a značně zchátralý areál v Jeseníkách za půl miliardy promění na luxusní dovolenkový resort.
Opuštěný areál na Ramzové se změní v luxusní resort. Proměna vyjde na půl miliardy
Reality
Použití nových technologií, zejména těch komunikačních, umožní úplnou automatizaci interakce a nonstop dostupnost. Moderní mobilní nástroje představují kromě přímého propojení také jedinečnou možnost konkurenčního odlišení a budování hotelové značky. Mobilní aplikace zkrátka zpříjemňují hostům celý pobyt, díky nim získají třeba možnost naplánovat úklid pokoje nebo rezervace wellness procedur.
Bezkontaktní technologie
Bezkontaktní řešení nejen že zlepšují spokojenost hostů, ale také vám umožňují optimalizovat počet hotelových zaměstnanců na recepci. Jinými slovy, mobilní zařízení může při kontrole a odhlášení úspěšně nahradit recepční.
Madagaskar je opravdu překrásná země a turisté ji zatím ještě příliš neobjevili. Nechceme však, aby se stala turistickým skanzenem. Jde nám především o to, abychom co nejvíce zachovali původní přírodu, rozmanitost krajiny a atmosféru ostrova. To je ta jedinečná, autentická hodnota, kterou Madagaskar má a kterou chceme zachovat a představovat i našim klientům, říká mi při dálkovém letu z Nosy Be do Prahy Danilo Turletto, Director of Sales and Marketing a partner madagaskarské turistické a investiční skupiny Sound´s Travel & Leisure Sarl Group.
Jak se dělá hotelový byznys v exotických zemích
Enjoy
S tím souvisí další zajímavá technologie – chytré zámky. Po samoobslužné registraci v hotelovém systému (check-in) obdrží host aktivní mobilní klíč (např. na svůj smartphone), díky čemuž uvítací kontakt s pracovníkem recepce již nebude nutný. Hotelový host si nemusí jít na recepci pro kartu, neboť přiděleným mobilním klíčem odemkne sám svůj pokoj.
Booking engine
Booking engine neboli rezervační systém je jedním z nejoblíbenějších nových technologických nástrojů. Najdete jej zpravidla na webových stránkách hotelu či jiného ubytovacího zařízení. Hoteliér díky němu získá nejen více návštěvníků svých stránek z vyhledávačů či sociálních sítí, ale osloví klienta napřímo a nabídne mu možnost online rezervace ubytování i dalších služeb ve formě pobytových balíčků. Nepotřebuje k tomu žádného prostředníka v podobě cestovních agentur nebo slevových portálů.
Eko hotely
Hotelový průmysl je jedním z nejvíce energeticky náročných sektorů cestovního ruchu. I v této oblasti lze pozorovat zvýšené nároky cestovatelů na ekologii a udržitelnost. Většina z nich se domnívá, že by měla být podniknuta opatření motivující hoteliéry nabízet řešení šetrnější k životnímu prostředí.
V hotelech, penzionech a kempech v Česku se v letošním třetím čtvrtletí ubytovalo 7,3 milionu hostů, meziročně o 11 procenta víc. Proti létu roku 2019, ve kterém cestovní ruch ještě neovlivňovala epidemie koronaviru, byla návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení jen o tři procenta nižší, uvedl Český statistický úřad (ČSÚ). Počet přenocování hostů se ve sledovaném období meziročně zvýšil o 7,4 procenta na 20,4 milionu nocí.
Cestovní ruch se zotavuje. Turistů v Česku bylo v létě téměř stejně jako v době před covidem
Money
Můžeme předpokládat, že hotelová zařízení, která se chlubí svým ekologickým povědomím, získají stále větší popularitu. Současný technologický vývoj dává hoteliérům nespočet příležitostí propagovat své zařízení u nových cestovatelů, a to bez nutnosti vydávat tištěné informační brožury a letáky. Online marketing a marketingová automatizace přispívají velkou měrou k ekologizaci hotelových provozů.
Komerční sdělení
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.