Od snů o NHL k založení vlastní firmy. Klímkův start-up SupplyDo získal investici 9,6 milionu a roste

Start-up SupplyDo se věnuje se zjednodušení dodavatelského řetězce, kromě výroby obalů a tvorby marketingových předmětů řeší také kompletaci a distribuci. Loni ho založil bývalý profesionální hokejista David Klímek a už v prvním roce dosáhl dle svých slov zisku.
Na začátku byl sám, na všechno. „Já to od začátku nebudoval jako start-up, ale jako firmu. Samozřejmě devět měsíců jsem celou firmu řídil sám od projektů až po sklad,“ vypráví dnes.

Buzz kolem ChatGPT nechápeme, říká miliardář Hlavenka i třiadvacetiletý podnikatel
MoneyBrno a nadšení pro fajn lidi a nápady svedly dohromady dva investory dvou generací, kteří skrze Jinej fond podporují nadějné projekty. Spoluzakladatelé fondu, zkušený investiční matador a miliardář Jiří Hlavenka a ve své době vůbec nejmladší český podnikatel Jan Sláma, společně investovali do startupů v jejich nejranější fázi rozvoje desítky milionů korun. Jak dobře šlape tato synergie zkušeností a mladého elánu? Kde vidí investiční příležitosti? A proč se čeští startupisté oproti těm ze Západu drží víc při zemi, prozrazuje investorské duo v dalším díle seriálu Young Money Patrika Borýska.
Ovšem z hokeje zvyklý bojovat, se jen tak nevzdal. „Sport obecně, ne nutně jen hokej, v široké míře učí disciplínu, vytrvalost, pracovitost a práci v týmu. Pokud si je lidé neosvojí, neposunou se dále a neuspějí. Tyto vlastnosti určitým způsobem nastaví mysl člověka, což pak lze relativně využít v osobním i profesním životě. Tam, kde by to mnozí vzdali, vy víte, že když tu bolest chvíli vydržíte, překážku nakonec zdoláte. To platí při tréninku, i při oslovování obchodních partnerů,“ říká.
Od hokeje k podnikání
Přitom všechno mohlo být jinak, David Klímek měl našlápnuto ke kariéře profesionálního hokejisty. Ze Vsetína, odkud třicetiletý Klímek pochází, se s hokejem vydal do Kanady. Prošel nižšími soutěžemi, aby se nakonec prodral do kempu Edmontonu Oilers, slavného týmu NHL, kde svého času sbíral úspěchy Wayne Gretzky.

Ambiciózní startup připravuje loď využívající čpavek
EnjoyNevyhnutelný odklon od fosilních paliv otevírá nové podnikatelské příležitosti na vznikajícím trhu pro „zelené“ alternativy. Inspirativní nápad založený na vlastní technologii zkouší americký start-up Amogy. Používá čpavek a už jej nasadil do dronu, traktoru a tahače návěsů. Teď pracuje na malém remorkéru.
Klímkův hokejový sen nakonec dopadl jinak, ale už v Americe pokukoval po byznysu. „SupplyDo jsem založil s vidinou ulehčit práci firmám, které vyrábějí a dodávají fyzické produkty na trh. Každý produkt potřebuje zabalit, uskladnit a distribuovat, než se nakonec dostane na pulty obchodů a k zákazníkům,“ říká Klímek.
Firma je zisková, přičemž její obrat za loňský rok dosáhl téměř jedenácti milionů korun. „Ačkoli jsme i bez externích investic profitabilní a na dobré cestě, nové prostředky nám pomohou urychlit náš růst. Část nám pomůže s vývojem aplikace a část s posílením našeho marketingu. Asi dvě třetiny pak využijeme na další projekty a projektové cashflow,“ popisuje investici David Klímek.

Kuřácký start-up za desítky miliard. Výrobce Marlboro kupuje e-cigaretový NJOY Holdings
Zprávy z firemAmerická tabáková společnost Altria Group koupí zhruba za 2,75 miliardy dolarů (60,8 miliardy korun) začínajícího výrobce elektronických cigaret NJOY Holdings. Výrobce cigaret Marlboro tak opět sází na rychle rostoucí trh s elektronickými cigaretami, i když jeho předchozí investice do firmy Juul ho připravila o miliardy dolarů, uvedla agentura Reuters.
Novými prostředky Klímek myslí první investici, kterou jeho firma získala. Částkou 9,6 milionu korun jej podpoří český venture kapitálový fond Nation 1. „U SupplyDo v nás vzbudil zájem kompletní servis, který svým klientům nabízí. Do komplexního procesu od výroby produktu až po jeho distribuci přináší svým klientům obrovské ulehčení od této tíhy. Což je přesně to, čemu v Nation 1 fandíme. Tedy ulehčení života společnostem či jednotlivcům,“ komentuje Marek Moravec, managing partner fondu Nation 1.
Firma se rozroste
Mezi zákazníky společnosti jsou například fotoaparáty Polaroid, motocykly Yamaha, výrobce menstruačních kalhotek Snuggs či prodejce kosmetiky a parfémů Notino. Klienty má SupplyDo v šesti zemích, kromě Česka také v Nizozemsku, Německu, Slovensku, Rakousku a také ve Spojených státech.
Letos plánuje růst jak týmu, tak i tržeb. Klientům z řad e-shopů chce také poskytnout novou aplikaci. Jak sehnal prvního klienta? „Za sedm let v byznysu znám spousty lidí a firem po Evropě i USA. Pár z nich jsem zeptal, zda je to něco, co by je zaujalo a pomohlo jim. Jeden německý klient řekl, že pokud za tím budu stát já osobně, tak tu službu budou chtít. To mě nakoplo, že zájem bude. A ti první nám vlastně pomohli službu od začátku zlepšovat,“ popisuje Klímek.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.