Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pražské hotely jsou na tom nejhůř ve střední Evropě, chybí jim kongresy

Pražským hotelům chybí zahraniční turisté.
Four Seasons Hotel Prague
Petra Jansová

Čtyř a pětihvězdičkové hotely v Praze jsou téměř prázdné. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2019 zaznamenaly více než 80procentní propad tržeb, přičemž Praha je na tom ve srovnání s metropolemi okolních států nejhůř.

Reklama

„Obsazenost pražských čtyř a pětihvězdičkových hotelů činila v květnu 11 procent, od ledna do května tohoto roku pak osm procent,“ přiblížil prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek s tím, že zvýšení obsazenosti hotelů se neočekává ani nyní v probíhající letní sezóně. „Na zbytek léta předpokládáme obsazenost okolo 25 procent. Lidé nyní nejčastěji míří mimo města, k moři či na hory. Navíc pravidla pro vstup do jednotlivých zemí se stále mění a jsou velmi nepřehledná,“ přibližuje aktuální situaci ředitelka komunikace Four Seasons Hotel Prague Veronika Tamchynová.

Budoucnost ale vidí optimističtěji. „V online vyhledávání Prahy jako destinace pro dovolenou vidíme nárůst, věříme tedy, že poptávka se postupně zvýší. Jen to bude trvat déle, než se očekávalo,“ uzavírá Tamchynová.

Praha se umístila na 11. místě žebříčku.

Kde je ráj digitálních nomádů? Vysoko v žebříčku atraktivních lokalit je i Praha

Melbourne, Dubaj, Londýn nebo Praha? Česká metropole se v žebříčku společnosti Netpick umístila v top 15 nejlepších destinací digitálních nomádů na světě.

Přečíst článek

Podobný propad obsazenosti zaznamenal například i Hotel Alcron. „Letní sezóna je přesně taková, jak jsme předpokládali. Máme o 69 procent nižší obsazenost než v předchozích letech,“ konstatuje ředitel hotelu Alcron Michal Choura. Kapacitu alespoň částečně nahrazují především páry. 

Reklama

Praze chybí zahraniční turisté

V porovnání s okolními městy, jako je Vídeň, Budapešť, Berlín, jsou na tom pražské čtyř a pěti hvězdičkové nejhůře. „Je to kvůli tradičnímu poměru domácích a zahraničních turistů a skutečnosti, že v Praze chybí korporátní klientela, respektive domácí hosté na služebních cestách, kteří by v Praze přenocovali, stejně jako tradiční konferenční a kongresové akce,“ přibližuje Stárek.

Turisticky nejatraktivnějším českým městem je Praha, kam míří téměř 60 procent tuzemských i zahraničních turistů. Přičemž ti ze zahraničí stráví v metropoli v průměru 1,5 dne. V porovnání s výše uvedenými městy je obsazenost Prahy aktuálně o šest až osm procent nižší.

Co by hotelům pomohlo?

Jako cestu z krize pro provozovatele hotelů vidí Stárek aktivování programu kurzarbeit, který byl schválen v červnu v rámci zákona o zaměstnanosti, který by dokázal provozovatelům udržet alespoň základní stavy zaměstnanců. „Jednáme také s vládou o podoře městské turistiky ve spolupráci s některými krajskými městy, která jsou na tom podobně jako Praha,“ dodává Stárek s tím, že stejně důležitá je i investice do propagace Prahy.

Cestovní pas, ilustrační foto

Češi mají osmý nejsilnější pas. Mohou do 186 zemí

Oproti předchozímu vydání žebříčku mohou čeští turisté do více zemí. Při zohlednění protipandemických omezení mají Japonci pas stejný jako Kazaši. 

Přečíst článek

Lipno, Stezka korunami stromů

Češi hledají aktivní dovolenou. Atraktivní jsou rozhledny, akvaparky nebo zoo

Kam se letos Češi nakonec dostali, kam už to spíše tento rok nestihnou a co nás čeká?

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Amstredam

Revoluce v ubytování přichází do Česka. Zákazník soutěží s cenou, kterou je ochoten za pokoj zaplatit

Přečíst článek
Jaroslav Svoboda

Od hotýlku v Krkonoších k prestižní Corinthii. Teď hoteliér Svoboda zamířil do Gruzie

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme